Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Had deze ook nog gepast, maar die vond ik toch wel een beetje saai:

3 likes

Dat snap ik wel. Ik vond zelfs de Calendar nog wel bleekjes. Maar de Calendar Chronograph daarentegen kon ik niet weerstaan:


19 likes

Ten eerste. Ontzettend mooi horloge deze MUT moon.

Onder de radar genoeg om lekker te dragen hoor. Niemand zal het herkennen.

Ik snap je punt overigens wel. Zelf hielp het om de lat steeds hoger te leggen. Maar eerlijk tot max 6k voelt het fijnst in mijn huidige situatie. Rolex en ook de JLC Deep Sea voelde toch best veel. De speedy en santos passen perfect bij mij. Heb de 10k grens voor iets om de pols ook nog niet bereikt.

Maar onder de streep is bovenstaande onzin, buiten Rolex en misschien een Omega/Cartier zal buiten liefhebbers niemand je horloges herkennen.

Gewoon doen waar je je prettig bij voelt en waarbij je niet nadenkt over krasjes of dure service kosten (want complex uurwerk) en wat je mooi vindt om zelf te dragen.

Ben overigens 30 dus ook nog vrij jong :slight_smile:

Succes met de zoektocht

5 likes

Zo’n JLC op een leren bandje herkent echt helemaal niemand. Of het is een “gentleman” horlogeliefhebber, waar je niets van te vrezen hebt.

Met een gammele Datejust, die de helft kost, loop je beduidend meer in de kijker.

7 likes

Very true ! “Jaeger Le Wat?!”

1 like

Zoiets? :wink:

ik vond helaas geen plaatje met een JLC

1 like

Oh die vind ik juist super gaaf vanwege die ‘saaiheid.’ Echt een enorm mooi dagelijks horloge zonder teveel op te vallen.
Bijna gekocht afgelopen september in Oostenrijk. Uiteindelijk liep ik later die dag tegen een Panerai-etalage aan dus kreeg ik andere prioriteiten, maar die MCD spookt nog wel altijd door mijn hoofd.

10 likes

Which proves the point.

3 likes

Ik ben 19 aan ga rustig met mijn Reserve de Marche naar mijn colleges! (als dat van de overheid mag…) Geld is maar geld en wat kan jou het bommen wat je omgeving vindt?!

2 likes

Oh wauw die grijze is mooi! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wow, dat ziet er weer leuk uit, is dat de Memovox met K814 kaliber waar ik je indertijd het onderdeel alarm yoke setting koppeling voor heb kunnen leveren?
Nu ben je door het onfortuinlijke stuk gaan van het spring veertje ook helemaal bekend met de werking van het KIF Flector schok systeem.
Dit zijn nu de leuke dingen in vintage horloge land, altijd weer wat erbij leren.
Enorm leuk om te zien dat deze oude Memovox weer helemaal tot een nieuw tweede leven is gemaakt.
Proficiat
dixi

2 likes

Klopt; heeft lang als gedemonteerd project apart gelegen. Hier natuurlijk de boosdoener - uiteindelijk was het een klusje dat in 10 minuten, bij de tweede poging, al lukte. Mooi systeem waar het veertje achter een soort “rail” haakt en verdraaibaar is rond die rail. Die rail, even voor wie het weten wil, is een stukje staaldraad ter dikte van een haar, en ongeveer anderhalve mm lang.

20210313_1358201

En ik was zeker blij dat je het andere onderdeeltje had! De mijne zal echt metaalmoe geweest zijn, brak al toen ik er even boos naar keek.

4 likes

Zit zelf de hele tijd te loeren naar dit horloge. Even jullie eerlijke mening, het horloge heeft geen papieren of originele box. Wel de originele JLC stalen band wat ik heel mooi vind.

Op de foto’s zie ik slecht hoe de wijzerplaat reflecteert. Dat heb ik wel gezien op dit filmpje: Youtube

Kan het horloge ook niet gaan bekijken omdat het in Chemnitz ligt, daar kom ik niet toevallig even langs. Iets gechat met de verkoper ook of het een servicebeurt heeft gehad:

Regarding this watch’s service history I’m afraid we cannot give any information as the corresponding documents are not available or non-existent. All our watches are checked for performance, authenticity and functionality by our clocksmiths and are made fully operational. They are subsequently partly revised, oiled, and regulated as required. Furthermore, we offer warranty for repair-related services for up to one year after delivery of the watch and you will get a certificate of authenticity from us.
Sadly, we do not have the original papers and box. This can have various reasons. Generally, we sell our watches with all the accessories that we purchase them with - so what is included depends on the previous owner(s) and is not always comprehensible to us. Unfortunately, it is often the case that the previous owners do not handle the accessories as carefully and attentively as would be desirable. When we buy watches from estates, the papers are often stored separately and thus do not find their way back to the original watch, as no attention is paid to them. With older watches, it also sometimes happens that when the original warranty has expired, all documents are thrown away because the owner thinks they are no longer relevant. It can also happen that original boxes with heavy traces of use are lost.

Ik zou nog graag een JLC leren band met buckle er bij willen hebben en uiteraard onderhandelen over de prijs. Hoe ver kun je gaan wat dit betreft?

Als iemand in PB hier eens over wil sparren dan hoor ik het graag!

Ik zou rekening houden met kosten voor een complete service bij JLC.

Dank hiervoor. Advertentie is verdwenen van Chrono24, neem aan dat het horloge verkocht is.

Of ze hebben het nooit gehad

1 like

Even geen kroontje vandaag. Voelt minstens zo speciaal, zo niet specialer :star_struck:

37 likes

Veel specialer zelfs.

26 likes

Plaatje hoor😍

1 like

Inderdaad heel speciaal.

13 likes