Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Ik zie een knipogende clown! :smile:

Heb de stalen band gekocht en deze maakt het nog een mooier plaatje!

11 likes

Zie ik daar een palveer liggen boven de balans? Ligt precies op het kaliber nummer.

2 likes

Goedemorgen!

:v:

30 likes

Prachtig! Staat op mijn shortlist

1 like

Nee Andre, dat is geen palveer.
Als je de foto goed bekijkt en uitvergroot, dan is jouw opmerking begrijpelijk, maar schijn bedriegt.
Het is de yoke spring ofwel (set spring).
Zodra de opwindstift in de wijzer verzet stand wordt getrokken, beweegt deze yoke spring naar binnen en komt tegen de rand van het balanswiel en stopt de onrust beweging.
Deze yoke spring is super dun en zeer flexibel, om beschadiging van de balans te voorkomen.
Bij de Futurematic is dat de stop lever ook wel de hack-lever genoemd, alleen is dat bij de Futurematic een totaal ander concept en wordt ook op een andere manier in werking gezet.
Anders dan de stop systemen die we wel eens zien bij andere manufacturen, ook hier zie je weer de innovatieve ideeën van de ontwerpers van JLC.

2 likes

Deep Sea chrono aan het nazomeren.

:beers:

22 likes

@Kenleaf gooi er nog eens een mooi fotootje van de Polaris in!

Vind het echt een heel mooi horloge!

:beers:

1 like

Dit zou echt een van mijn ultieme horloges zijn als hij in 39mm kwam. :smile:

1 like

40 zou ook prima zijn. Die is er overigens maar dan net weet anders.

Die ceramet versie is helaas 44mm! :see_no_evil:

Anders…

1 like

Op verzoek van @Brick

18 likes

Oeh kijk nou wat ik net tegenkom. Wat een gaaf ding zeg. Kast van keramiek, limited edition van 500 pieces, wel voor de grotere pols want 44mm. Iemand eze wel eens live gezien?

Overigens recent deze om de pols gehad:

Viel me vies tegen. De plaat was kil door de geborstelde ring en erg vlak door de geprinte indices. Enorme afknapper.

10 likes

Bij gebrek aan beter. In dit topic…

:grin:

26 likes

Hoog tijd dat hier weer iets gepost wordt:

18 likes

Daar ben ik het helemaal mee eens.
De Futurematic maar weer eens uit het laatje gehaald.

11 likes

Zie ik het nu goed dat JLC weer een prijsverhoging heeft doorgevoerd? De MUT Moon tikt bijna 10k aan inmiddels:

Toch wel aan de prijs voor een stalen horloge.

2 likes

Is idd erg veel aan het worden, ook als je bedenkt dat het uurwerkje mechanisch is afgewerkt.
Blijft natuurlijk een schitterend model!

Viel mij ook al op. Paar jaar geleden dacht om en de nabij €8800? Correct me if i am wrong. Vind t beetje te gek aan t worden. Pass voor mij helaas

Inmiddels wel een gouden rotor en 8 jaar garantie. En best voor 25% onder list te krijgen. Dan valt het nog mee. Ergens te achterhalen of er enig handwerk komt kijken bij de productie van Master collectie horloges?

1 like

Waarom zou je JLC nog bij AD kopen? Ik heb mn grijze ook gewoon 25% onder list gekocht en zelf online aangemeld op naam voor de 8j.

32 likes