Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Prachtig horloge!
Heeft er al iemand gevraagd of het een quartz is?:grin:

2 likes

Gisteren en vandaag deze om gehad. Draag hem eigenlijk nooit meer. Weg doen is toch ook weer zonde.

11 likes

Mooi hoor. Ik vond deze wel plezierig dragen ondanks een flink formaat!

In de horlogewereld draait het -ook- om prestige en hypes, vooral bij Patek Philippe -Aquanaut-, Rolex -GMT Master 2, Pepsi en Batman en AP, de Royal Oak. Er wordt een kunstmatige schaarste gecreëerd, je moet er dus jaren op wachten en je betaalt dan ook nog eens de hoofdprijs. Wat is het dan toch mooi dat de prachtige JLC’s, zoals ze hier voorbij kwamen gewoon te koop zijn of waren. JLC is wat ingetogener en vermoedelijk daarom wat minder geschikt om mee te “Blitsen”. Maar als de hypefranje van de sportmodellen van Patek Philippe, Rolex en AP er wat vanaf is geschud, kan toch worden geconcludeerd dat JLC nagenoeg op hetzelfde haute horlogerie niveau als Patek Philippe zit. Er wordt van JLC ook wel gezegd, Rolex prijzen, Patek kwaliteit. En JLC maakte meer calibers dan welk ander merk ook. Verder als merk natuurlijk veel veelzijdiger dan AP, alles is op de Royal Oak geënt en de rest is maar moeilijk te verkopen, zie de Code 11.59. Ik vind de Aquanaut overigens fantastisch mooi maar de prijs is ontspoord. De JLC Master Calender is mijn favoriet. Voor net onder de 10.000 Euro, en het subliem gedecoreerde uurwerk 866/1 met gouden rotor en 305 componenten, een droomhorloge wat ook nog te koop is!

4 likes

Voor sommigen, de meeste hier werken toch redelijk hard voor hun centen en sparen tot ze kunnen kopen wat ze willen.

Echt waar kunstmatige schaarste… Graag even een bron vermelding :yum:
Je betaald wat je ervoor kwijt wil zijn. En jaren op de wachtlijst. Eerder een paar maanden. Erop komen kan soms lastig zijn.

Voor rest vind ik JLC een bijzonder goed merk.

Jammer dat ie net te groot is maar dit blijft een kunstwerk

1 like

De evolutie van de Geographic:

En de mijne in staal:

15 likes

Je had deze ook nog

8 likes

Inderdaad een fijn dragend horloge die Reverso Grand Taille…

12 likes

Jazeker :+1:. Zo te zien zelfs op rechts :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Klopt ik ben rechtsdragend :flushed: wait, what?
Dat klonk niet goed :joy::joy:

1 like

15 likes

Altijd mooi zo’n oorspronkelijke Master Compressor! :+1:t2:

1 like

Zeker en vast. De Geo was mijn allereerste JLC en ik heb die nog steeds, bijna 15 jaar ondertussen. Hier met het veel jongere broertje de Memovox. (die is van 2015)

9 likes

Het blijft voor mij een bijna perfect horloge:

31 likes

Ik heb even een algemene vraag.

Als voorbeeld

JLC - Reverso medium. Small seconds. Op de Jeager site NL €6600

Ditzelfde horloge op de Duitse Jeager site. €6200.Verschil van pakweg 5% zonder de vraag te stellen. Ik kom regelmatig in Duitsland dus t zou voor mij aantrekkelijker zijn om wellicht daar eens te kijken

Hoe kan dat? Bedoel GS sbgv225 in beide landen €2500. Rolex OP 39 in beide landen €5250. Willekeurig model Nomos idem.

Zijn dat individuele afspraken die een fabrikant per land (mag) maken?

Mag ook mee doen op dit draadje :ok_hand:

13 likes

Duitse btw is 19% :wink:

Daarnaast zijn de huurlasten en personeelskosten lager.

1 like

O zo.

Nja vroeg me gewoon af omdat zo lijkt het alleen bij Jeager zo lijkt te zijn.

2 likes

6200 is de Retailprijs hoor. Ook hier in B. Waar vind je die 6600?

https://www.juwelierhaesevoets.be/nl/store/uurwerken/jaeger-lecoultre/jaeger-lecoultre-reverso/jaeger-lecoultre-reverso-homme-medium-small-second-Q2438522

Ook SC en andere NL sites zie ik 6200 hoor.

Maar je gaat toch geen List betalen??? :scream: