Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

De ultieme leden zijn die van het Seiko inkt topic. Dat weet iedereen. :wink: Serieus, ik denk dat dat meer over jouw interpretatie gaat dan over @Bidle’s bedoelingen.

Genoteerd en weer over tot een frisse discussie over JLC’s… Meer foto’s altijd gewaardeerd.
Die twee modellen die @Bidle liet zien bij het topic start, die breng ik niet met JLC in verband.

De ultieme leden zijn die van het Seiko inkt topic. Dat weet iedereen. :wink:

Serieus, ik denk dat dat meer over jouw interpretatie gaat dan over @Bidle’s bedoelingen.

Genoteerd en weer over tot een frisse discussie over JLC’s… Met foto’s altijd gewaardeerd. :innocent::innocent::rofl:

Ach, je leert ermee leven.

1 like

Ah, ik begrijp het.
Nee, dat zijn nu ook niet de modellen die mijn interesse hebben.
Simpele strakke en tijdloze vormgeving, inwendige nuttige complicaties daar ga ik voor.
Extra vaganten, opgelegde bezels en onnodige poespas is niet mijn ding.
Ook duikers zijn niet aan mij besteed, overigens, als ik zwem, doe ik dat uitsluitend in max.50 cm. diep water, dus heb ik zoiets ook niet nodig.

In dit topic past ook JLC werken in uitvoering.
Althans voor de liefhebbers van deze horloges die net iets meer willen zien.

Gerestaureerde militaire uitvoering officiers horloge.
De powermatic, voorganger van de Futurematic met een view van het Hamer automatic uurwerk.
Veelal krijg ik hiervan de reparatie vraag omdat het horloge klappert bij het schudden en ook niet meer werkt, dan is dus de lagersteen gebroken in het boven sluitstuk waar de hamer onder moet draaien.
Wel, die lagerstenen zijn dus niet meer te vinden, dat is echt zoeken naar een speld in een hooiberg.
Deze lagerstenen zijn ongeveer een halve mm, dik en dus heel gevoelig voor breuk en snel naar de kl…, dat mag je dan zelf invullen. ik wil niet gevlagd worden voor onkuise taal.
Maar, laat vinwat er toevallig nog een paar hebben.


7 likes

Dit blijft een favouriet

35 likes

30 likes

:ok_hand: :ok_hand: :ok_hand: :ok_hand:

Fantastisch!

2 likes

Mijn mond valt open. Prachtig!

@Bidle

Mooie foto’s! Welke band is die ‘mooiste’ combi?

Vandaag zit deze in het kastje om de pols.

10 likes

Is dat je MUT?

Inderdaad. Ook van binnen wel indrukwekkend.

3 likes

Moet zeggen dat ik erg blij ben met de switch naar de 21k rotor. Maakt het net even wat spannender om naar te kijken!

1 like


Zojuist binnen!

24 likes

Gefeliciteerd, mooi exemplaar!
Vermoed dat een donker bruine band hem erg mooi zal staan.

1 like

Even een plaatje: topic omhoog halen. Laat ze maar zien al die mooie jlc!

:beers:

28 likes

Oud plaatje, maar omdat je het zo aardig vraagt :wink:

20 likes

Prachtig!
Die zou ik ook wel in de collectie willen… :wink:

2 likes

Deze is ook zo mooi…:heart_eyes:

34 likes