Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

:joy:

Echt een beauty!!
Zie nu pas dat je hem een maandje hebt! Bevalt die?

:beers:

1 like

Absoluut! Heb in dezelfde week ook een Jaeger-LeCoultre Night Day 273885 gekocht, maar die bevalt toch minder op de een of andere manier…

1 like

Neem contact op met @vinwat. Hij restaureert le Coultres en heeft er ook veel in de verkoop.

2 likes

Oh my god :heart_eyes:

1 like

Gewoon omdat het kan! :heart_eyes:

17 likes

Oude foto, maar heb m nog steeds :wink:

27 likes

Een collega van mij heeft afgelopen weekend z’n Master Grand Reveill binnen! Zeer bijzonder horloge. Niet van mij, maar wil hem hier toch even delen :grin:

15 likes

Prachtig. Het ultieme oud en nieuw horloge! :grinning:

:beers:

1 like

Schitterend! Hoe oud is deze?

1 like

Master ultra thin perpetual staal gekocht in 2016 maar nog steeds in de collectie bij jlc

1 like

Dank je! Het qua uiterlijk echt een klassieker. Ik had half en half verwacht dat ie van langer geleden zou zijn!

1 like

Laatste bezoek en probeer ons:
40mm


38,5mm

11 likes

38.5, 100 procent. Voor zo’n horloge moet je niet te groot gaan, en dat gebeurt al snel. 40mm vind ik bijvoorbeeld al niet passend.

Ik zou hier ook voor 38,5 gaan, ik vind de dial anders wat leeg. Bij mijn zenith ultra thin vind ik de 40mm prima kunnen. Maar zo’n Zenith heeft ook iets meer op de wijzerplaat:

ik ben het met je eens, nog steeds op zoek naar de moonphase 39

ik zal proberen zenith maar het is ook 40 mm

Gewoon, om de maandag draaglijk te houden!

20 likes
  1. Klaar. :ok_hand:

Voor regelmatig gebruik, memovox uit 1970 kleine oplage (1000) Kal. 916 blijft mooi
JLC-FJLC-B

1 like

Voordat ik de opmerking krijg dat ik weer foto’s maak van de andere kant van de kamer, hier wat betere foto’s.
Ik heb nu een leren bandje erop gezet draagt fijner.
Overigens draag ik deze regelmatig, de ovale maten zijn 45 bij 37 mm.
Stalen uitvoering, dit specifieke model is in een beperkte oplage geproduceerd,1000 stuks.

15 likes