Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Goswin, die Bidle post heb ik ook. Topding. Die bij Burger is te duur. Staat nog een ander exemplaar voor net boven 7 op Chrono. Heeft klein tikkie op linkerlug, maar nog 6 jaar garantie.

2 likes

Off topic hier eigenlijk, maar misschien ook deze overwegen?
Ik vind deze niet onderdoen voor die prachtige JLC.

9 likes

Die is idd erg mooi! Goed dat er nog eentje op het forum is. :+1:
Had nog niet eens gezien dat het bij Burger was, dan zou ik hem sowieso laten liggen. :wink:

image

:wink:

1 like

Blij dat je het met me eens bent!

1 like

Haha. Afgelopen gtg weer eentje omgehad.

Blijft een super horloge. Een oldie

:beers:

19 likes

Klopt. Zeker net zo mooi. Maar wel nóg groter.

:see_no_evil:

2 likes

Valt me erg mee! Ik ben niet van de grote horloges. Dacht dat hij te groot zou zijn, maar eenmaal om de pols bleek het prima te gaan.

1 like

Je had het idd aangegeven.
Ik vind het nog steeds een van de mooiste duikers. Krijgt enkel bijna geen draagtijd.

1 like

Dankjewel. Het is inderdaad in zeldzame en mooie originele staat. Nu even weg voor service maar straks weer in omloop.

2 likes

Ik zal elk moment een JLC master ultra thin moon Q1368420 aanschaffen. En na veel onderzoek blijf ik hier toch geen antwoord op vinden. Voor hetzelfde referentienummer vind ik 2 verschillende rotors, en weet nog niet of er meerdere verschillen zijn. Misschien een kenner van JLC hier die mij verder kan helpen. Hier foto’s van beide rotors

download. Gisteren in de juwelier gaan kijken en hier had deze ook een roségouden rotor met het JLC logo

5 likes

De rotor met het opengewerkte JL logo is de nieuwe uitvoering. Het uurwerk is ook anders afgewerkt, oa Côtes de Genève in plaats van circulair slijpsel en veertjes die hun eigen “basis” hebben ipv onder een schroef gefixeerd worden.

Kwalitatief weinig verschil, wel heeft het nieuwe type altijd ceramische kogellagers die minder zouden mogen slijten. De tijd zal dit moeten uitwijzen.

2 likes

De onderste is inderdaad de nieuwere variant. Deze kwam volgens mij(naast met een andere rotor) ook met een net iets betere vouwsluiting. Ik heb de nieuwere variant in mijn bezit. Prachtig horloge!

Van mij hadden ze er ook een dichte achterkant op mogen zetten.

Enig idee van het verschil tussen deze folding clasps dan?

alvast bedankt voor jullie antwoorden. Maar dus op movement afwerking/rotor en kogellagers na geen verschil? dial/case/hands/index etc geen verschil dus?

Wel eens ja. Weinig speciaals aan qua afwerking. Zou met veel liefde meer betalen voor JLC als de afwerking van de uurwerken tandje omhoog gaat. Ze kunnen het wel.

1 like

Niet dat ik weet, maar ik ben uiteindelijk geen JLC expert.

Matching pair :sunglasses:

19 likes

Mooi!
Nieuwe aanwinst?

1 like

‘al’ een paar weken in mijn bezit. Een Reverso blijf ik interessant vinden, vandaar toch maar weer terug in de collectie :wink:

1 like