Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Kan ik begrijpen, vind ze ook erg mooi!
Geniet er van. :+1:

1 like

Groot gelijk.

1 like

Als ik een reverso zie, krijg ik altijd een nostalgisch gevoel, van eind jaren 90/ begin 2000, toen adverteerden ze er veel mee in horlogetijdschriften, voor mijn gevoel. Veel van de horloges uit die tijd, vind ik nu nog steeds gaaf. Dit is er een van👌🏻

1 like

Ik mag voor het eerst meedoen! Eindelijk een JLC in de collectie.

49 likes

Gefeliciteerd! Mooi exemplaar hoor.

1 like

Thanks!

En wat voor een! Prachtig

Wat mij betreft ook gelijk één van de mooiste!

Prachtig ! :star_struck:

1 like

:exploding_head: schitterend!

super mooi

Daar kun je mee thuis komen…

Vandaag m’n Geophysic True Second op kunnen halen, na een full JLC service.

Plaatje;

Nu zit ik even op de JLC site te kijken, maar het lijkt er op dat de hele Geophysic lijn verdwenen is…! Voor mij was dat onbekend? Voor jullie? Heeft iemand hier iets van meegekregen? @Mark020, kun jij dat misschien bevestigen?

https://www.jaeger-lecoultre.com/us/en/our-maison/all-jaeger-lecoultre-collections.html

17 likes

Dat was mij ook al opgevallen!
Ik hoop niet dat ze met die lijn stoppen. De vintage variant is toch een icoon en een prima basis voor een moderne alteratie.

Wellicht vernieuwen ze de lijn en hebben ze de oude modellen nu eerst offline gehaald?

Heb het ook even snel gegoogled. Ik lees op verschillende fora waaronder WUS dat de lijn (iig de true-beat) discontinued is.

1 like

Ik las het ook al. Ze maken toch rare sprongen daar bij JLC.

1 like

Een klant van me heeft net een JLC Deepsea Chronograph Cermet Special Edition aangeschaft, in één woord: WAAAAUWWW. Zijn er 125 van gemaakt. De afwerking, de materialen, de uitstraling. Beter wordt het niet. Ongelooflijk mooi in het echt. Wilde ik jullie niet onthouden.

16 likes

Leuk, maar gecoate horloges… meh

Als ik goed ben geïnformeerd is het geen coating hoor. Een legering van staal en keramiek. Onbreekbaar en onkrasbaar tegelijk.

2 likes

Idd geen coating, maar vind hem niet in balans. Dan toch liever mijn exemplaar.

Imgur

20 likes

Volgens mij zijn beide dials hetzelfde? Of bedoel je de markers?