Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Mijn JLC krijgt ook weer draagtijd.

36 likes

En terecht, is en blijft een erg mooi horloge. :+1:

2 likes

Hij verdient het meer draagtijd.
Een erg fraai horloge.

1 like

Even dit mooie topic omhoog zetten.

Ik sta versteld hoe weinig JLC’s op dit actieve forum aanwezig zijn. Of beter gezegd. Niet aanwezig zijn… show them please! :blush:

:beers:

26 likes

Wel @Brick, volgens mij zijn er best een aantal JLC liefhebbers aanwezig op dit forum.
Niet iedereen zal dat vermoedelijk op het forum laten zien.
Ik heb al veel hele mooie exemplaren gezien in dit topic.
Maar zoals bij een aantal leden bekend, heb ik een zelf voorkeur voor vintage modellen.
Ik restaureer die dan ook met veel plezier.
Hierbij een foto van een aantal Memovox automaten met Kaliber 825 en 916 die ik nog onder handen moet nemen en restaureren.
Als deze zijn gerestaureerd gaan er een paar naar JLC liefhebbers die ze al hebben gereserveerd.
De rest gaat mee naar de rikketik.

Er zijn ook hele mooie reis exemplaren in omloop, die zie je niet veel, maar passen zeker in dit topic.
Ik heb er een aantal in mijn collectie, maar deze op de foto is wel aparte, met Kaliber K910.

13 likes

Ok dan hier mijn JLC MC Dualmatic.

11 likes

Geophysic E168 en Reverso Grande Taille :slight_smile:

21 likes

Ik heb er maar eentje, die zet ik hier zo af en toe wel neer:

15 likes

Geweldig horloge. Dit zou ook mijn favoriet zijn!

Ik zie dit nu pas Huib. Wat een schitterende collectie!!!

2 likes

19 likes

Ja. best wel leuk.
Ik laat hier natuurlijk lang niet alles zien, er moet wat te raden zijn nietwaar?
Verder in dit topic heb ik nog een foto geplaatst met wat Memovox automaten die ik nog moet restaureren.
Blijft een leuke bezigheid en je bent van de straat, en gezien de huidige agressieve berichten dle je leest een uitstekende keuze.

3 likes

Prachtige collectie!

En waarschijnlijk is de jlc connaisseur van huis uit bescheidener dan de gemiddelde Rolex liefhebber :see_no_evil:
Dat verklaart de rust in dit topic. :sunglasses:
:v:
:beers:

1 like

Die meest rechter Memovox is geweldig, dial past perfect bij mijn studie! :joy:

De mijne ook maar erbij:

45 likes

Zeer mooi met die donkere moonphase! :ok_hand:

1 like

Die is nog te koop na restauratie

Prachtig topic met zeer mooie en exclusieve horloges. :ok_hand::slightly_smiling_face:

Hier wil ik toch ook die van mij even laten zien; hoewel niet 100% mechanisch, toch wel een bijzonder horloge met een even bijzonder manufactuur JLC mechaquartz uurwerk erin. Het gaat om het mechaquartz JLC 630 25 steens chronograaf uurwerk. Mechaquartz (mechanisch + quartz) is de combinatie van een quartz gestuurd uurwerk met een mechanisch chronograaf gedeelte. In dat tijdbeeld (1992 is het productiejaar van mijn horloge) iets zeer exclusiefs. JLC produceerde dit uurwerk, als van oudsher bekende createur en leverancier van topuurwerken, voor enkele andere Zwitserse high end merken, zoals b.v. IWC, maar ook voor hun eigen exclusieve ‘Le Heraion’ lijn. Voor meer info: zie Google- er is best veel info over voorhanden.

Tegenwoordig zie je dat de interesse voor dit soort uurwerken weer is toegenomen, zoals b.v. het Seiko VK 63 uurwerk, wat je ook weer tegenkomt in o.a. het moderne microbrand Undone van de bekende Rolex bandentovenaar Michael Young.

Dit horloge is zeer plat en klein, zoals in die tijd gebruikelijk (34 mm diameter zonder kroon) maar tot in details zeer mooi en fijn gemaakt. Porcelain witte dial met applique gouden indexen, 18 kt gouden bezel en 18 kt gouden kroon. Een prachtige dress watch, ook al is het een chronograaf.

Of je er wel of niet van houdt heeft te maken met persoonlijke smaak, dat staat buiten discussie, maar het is wél een onderdeel van de geschiedenis van de ‘Haute Horlogerie’ en dat wilde ik hier toch niet onvermeld laten. :wink::ok_hand:

690266ee6345f5c3c3fe193cce5f31d288326a21_1_375x500

19 likes

Juist opgemerkt. Deze chrono mag zeker genoemd worden in dit topic en mag dan ook niet ontbreken.
De tijdloze vormgeving met de innovatieve complicatie blijft nog steeds een gezocht horloge voor de JLC liefhebber verzamelaars. Dit exemplaar is nu niet direct een echte vintage maar misstaat zeker niet.
Mijn interesse gaat meer uit naar nog wat oudere horloges van deze manufactuur.
Mijn exemplaar heeft dan wel een stalen JLC band en een wat simpelere uitstraling dan het horloge van @Klokkengek, maar het blijft dan nog steeds een horloge van hoge klasse.
Ik heb als JLC liefhebber al meerdere horloges uit mijn collectie op dit forum getoond en gezien de reacties kan ik de conclusie trekken dat er veel meer JLC liefhebbers op dit forum zijn dan ik in eerste instantie had gedacht.
Hier dus nogmaals mijn chrono exemplaar.

14 likes

Hallo, even voorstellen , ik ben Michel en kijk al enige tijd mee op dit prachtige forum en geniet van de prachtige foto’s en ben zelf liefhebber van het merk jlc en lc en heb zelf een le coultre dress.

11 likes