Jensen

Dan heb ik dit horloge waarvan ik me ook afvraag of het echt is

Voor zover ik weet is Jacob Jensen geen horloge wat nagemaakt wordt dus ik zou zeggen echt.

1 like

Yep zoals @meisink stelt, echt hoor. Worden bijna niet nagemaakt

1 like

Bedankt
Mijn schoonmoeder heeft er dan wel belangstelling voor

Heb sterk mijn twijfels hoor over dit horloge
Kan hem verder nergens verifieren

Niet zo veel nut om een horloge van € 130,- te vervalsen.

Since 1977 Max René has been a reference for exquisite Danish watch design, which twice awarded him with the honorable Swiss prize
"International Watch of the Year".

Max René is also renowned for his successful watch collaboration with the Danish Bang & Olufsen-designer, Jacob Jensen, who is considered one of the world’s most influential industrial designers of the 20th century with his minimalist style known as Danish Modern. This partnership resulted in several watch collections, and some of these featured in the permanent exhibition at
Museum of Modern Art in New York.

Ik denk dat er zelfs voor minder geld horloges worden nagemaakt ( casio, icewatch)

1 like

ze bestaan hoor

1 like

Vervalsingen vind ik vaak indrukwekkend goed gemaakt
Ik weet nu bijna zeker dat dit wel degelijk een vervalsing is
aangezien ik niet een kan vinden die hier op lijkt

Wip de kast eens open, zit er een chinees quartz in dan is het een vervalsing, moet Ronda of ETA zijn

1 like

Geprobeerd maar krijg de deksel er niet af
Ik neem hem wel even mee naar de horlogemaker vrijdag

Zelfde kast en opbouw, jaren 90 dus niet heel veel over te vinden. Maar kans dat het een fake is (zeker uit die tijd) is nihil. Daar is het geen merk voor. Casio / icewatch zijn populair en daar is markt voor in de clones.

Prima horloge voor je schoonmoeder :grinning:

2 likes

zelfs de casio F91w wordt nagemaakt ( kost origineel rond de 15 euro…)

https://www.google.com/search?q=casio+f91w+replica&oq=casio+f91w+replica&aqs=chrome..69i57.7999j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

1 like

Ze wil hem niet want ze denkt dat het nep is vanwege het rubbere bandje

Bandjes kunnen verwisseld worden…
De kast, het hoofdbestanddeel van een horloge, blijft vanwege een bandswap heus origineel.

Man Man, er zijn horloges van duizenden euros op rubber.

1 like

Juist het rubberen bandje is een goede indicatie van een echte Jacob Jensen, want kijk eens naar de bandaanzet: lastig na te maken, want het moet goed passen en aansluiten.
Tevens is dat een nadeeltje, je kunt alleen JJ- bandjes gebruiken.

Enfin, morgen open maken voor het uurwerk, dan weten we méér, succes :four_leaf_clover:

2 likes

Koop zo’n horloge toch gewoon in de winkel. Slechte kwaliteit is het sowieso.

3 likes

Ik zou hem niet willen met het originele bandje van 1990.
Buiten dat, ik zou ook geen horloge voor mijn schoonmoeder willen, straks komt ze op tijd.:joy:

2 likes