Joseph - watches

Heeft iemand info wat betreft betrouwbaarheid van deze site / verkoper ?

Kan je gerust bij bestellen. Vriendelijk volk en zeer correct. Snelle afhandeling, geen probleemn mee gehad. :slight_smile:

Hoi , Joseph watches uit spanje , heeft heelveel gerestaureerd werk , vaak zijn de merken later er nog eens ingetempeld , kasten zijn gepolijst en de onderdelen hebben een zilverplate bad gekregen , dials zijn in de meeste gevallen repainted.

cozmotimes Schreef:

Hoi , Joseph watches uit spanje , heeft heelveel
gerestaureerd werk , vaak zijn de merken later er
nog eens ingetempeld , kasten zijn gepolijst en de
onderdelen hebben een zilverplate bad gekregen ,
dials zijn in de meeste gevallen repainted.

Dat wist ik niet !
Ik dacht dat hij zo`n goede naam had.
Hoe ben je daar achter gekomen ?

Je hoeft maar naar de fotos te kijken en je ziet wat voor werk ze hebben gehad aan hun horloge . Bijna meerderheid van hun horloges zijn redone , gepolijst en een zilver of chrono bad gehad daardoor lijken hun movements als nieuw. Zijn geen oplichters hoor , ze brengen met verf en kluswerk hun horloges in een gloednieuwe staat terug. Sommige gevallen met name gouden longines en omegas komen uit zuidamerika en uit economisch redenen werden de movements geexporteerd en de kasten gemaakt in zuidamerika . Hy koopt die op en stempelt ze met een panthograaf. Hetzelfde geld trouwens voor breitling en heuer , de meerdheid van de breitlng enof heuer chronos uit de jaren 40 werden niet gestempeld op de movement. Zijn volledig orgineel verder. Maar zonder stempel op de brug van de movement zijn ze moeilijker te verkopen . Daarom zetten ze er later met een panthograaf alsnog breitling er in , overigens een praktijk die veel handelaren uitoefenen.

Succes !!

Cozmo

Overigens vergelijk de horloges van joseph watches maar eens met de klokken van steiner in maastricht , steiner bied zijn horloges in orginele staat aan , maar zien er dan ook minder mooi uit .Maar dan heb je ook een mooie vintage klok die de sporen van zijn geschiedenis nog bij zich draagt , kwestie van smaak . Over het algemeen kan je makkelijk zien of iets gestempeld is . In een orginele stempel zitten altyd sporen van vuil dat er inkomt door de jaren heen en meestal is de stempel iets uitgelopen omdat de orginele stempel een knikbeweging maakt. De recente stempels zijn recht en gloednieuw. Overigens denk ik dat je op marktplaats of op ebay betere zaken ( goedkoper ) doet dan horloges bij joseph watches te kopen .

heb je ook enig idee of een nos werkelijk NOS is ?

Ik heb ooit een NOS Omega bij Joseph Watches gekocht, en dit klopte. Er zat nog plastic op de kast geplakt, na vijfendertig jaar niet makkelijk te verwijderen. Wel gelukt. De levering was wel traag, en ondanks het feit dat ik betaalde voor verzekerde en aangetekende verzending, lag het horloge op een dag gewoon op de mat. Ik ben wel zeer tevreden over het horloge. Hierbij een foto.

Klopt wat je zegt Cozmo, er wordt inderdaad later nog een merknaam ingezet. Vaak kun je het wel zien, omdat de gravering echt ‘vers’ is. De letters zijn vaak net iets te scherp en te glimmend.