Jubilee band Rolex Datejust

Goedenavond,

Ik zit te kijken voor een mooie goud-stalen jubilee band. Ik vond er eentje op chrono24.

Nu is mijn vraag: is deze rek nog acceptabel? De vraagprijs is €1500 maar dat lijkt mij wat overdreven. Wat vinden jullie?

Met vriendelijke groeten,
Gerko

1 like

Veel te gortig! Zit veel rek op. @Chris_EU zal hier nog de kriebels van krijgen.

2 likes

Zo te zien zit er veel rek op. Band moet eerst hersteld worden.

Erg overdreven als je het mij vraagt

Dat dacht ik wel ja

Jammer dat er zo weinig te vinden zijn.:frowning:

Hahaha klopt Joey! Voor 1500 euro kan je een veel beter exemplaar krijgen. Het kan allemaal strakker, maar hoe minder rek, hoe beter het resultaat en de levensduur. Gouden middenschakels vreten ook op elkaar in en dat zie je aan de onderkant. Ik durf te wedden dat deze band ook is ingevreten.

Owja, ik zie de sommige bovenste schakels ook in een vreemde stand staan. Ik vermoed dat de pinnen erg dun zijn geworden en zelfs kunnen afbreken. Lekker laten gaan @gerkobouw. Mocht ik een mooie jubilee tegen komen, stuur ik je een pm :blush::+1:

1 like

Heb je gekeken wat een nieuwe kost bij de AD? Ik begreep dat ze alle modellen nog leveren van na ~1960. Ik heb zelf ook een nieuwe (stalen) gekocht voor 5 digit. Ik was het weekend in Amsterdam met een 4 digit, die konden ze ook nog leveren.

1 like

Helemaal goed👍

1 like

Waar kan ik dat vinden?

Je kan gewoon bellen met Gassan. Moet je wel even goed de typenummers bij de hand houden.

Oke top👍