Junghans Meister Chronometer

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop
Merk en model:Junghans Meister Chronometer
Diameter:38.4
Leeftijd:jan 2021
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen:jan 2021
Factuur en/of certificaat: Junghans levert gek genoeg geen cosc-certificaat bij zijn chronometers
Originele doos en/of eventuele accessoires:compleet
Verzendkosten of afgehaald:beide
Conditie (krassen, werking etc):mint, 8x gedragen
Soort uurwerk en kaliber:automatisch Junghans J820.1
Vraagprijs:1200

Eéntje waarvan ik niet had gedacht dat hij hier zou komen. Voor mij niet een horloge voor alledag, maar de 8 (waarschijnlijk zon)dagen heb ik enorm van dit prachtige horloge genoten.

Er zit een extreem hoogwaardige alligator band aan de kast (heel soepel) en het horloge heeft (voor dit type) de perfecte maat. Bijzonder plat ook, waardoor het draagt alsof het er niet is. Dit is de 027/7333. Niet te verwarren met de gewone (dus geen chronometer) Junghans Meister, die ook een veel mindere bad heeft.
Maar ja, onstane concurentie in de doos…

Wat knip/plak
The Meister Chronometer brings the 1950s back to life: a significant decade for Junghans, in the middle of which the company had risen to become the third largest chronometer manufacturer in the world. The Junghans chronometer calibre J83, which was created at that time, is still one of the most beautiful movements manufactured in Germany today. The high-quality automatic movement impresses with a date display and a power reserve of 42 hours . A stainless steel case, a screw-down visible back and a domed hard plexiglass with coating for increased scratch resistance protect this German quality timepiece. A fine leather strap with a stainless steel pin buckle completes the model.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

De laatste foto met een ander flipperslachtoffer
Meer foto’s volgen

13 likes

Vandaag draag ik hem. (9e x) en twijfel sterk om verkoop wel door te zetten. Wat draagt dit horloge fijn!
Waar ik 38.4mm normaal veel te klein zou vinden is de maat perfect en zo lekker plat
4 messcherpe indices, 3 scheermesscherpe wijzers onder prachtig gebold plexiglas.

Noch immer da

2 likes

Weer onder de aandacht