Juri Levenberg (Sonnenflasche)

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden kocht ik een Poljot Strela Fliegerchrono op Ebay.de bij het lid Sonnenflasche (Juri Levenberg). Zijn naam is al eens voorbij gekomen op dit forum. Hij antwoordde erg traag op emails die ik stuurde vóór de koop. Toen ik het horloge ontving zat dit onder de krassen. Op de kast aan de voorzijde, de kroon, de kast aan de achterzijde en het glas zaten krassen. Het ijzeren blikje, zat onder de roest. Ik wist niet wat ik zag. Na eindelijk antwoord te hebben gekregen (dit duurde nog langer) op mijn klacht, kon ik het horloge retourneren en de verzendkosten voor ontvangst en terugzenden van het horloge zouden vergoed worden. Enkele weken later was er nog niets vergoed. Ik heb hem hierover geschreven en toen was alles anders: ‘over welk horloge gaat het? Hebben wij gezegd de verzendkosten te zullen vergoeden?’

Ik heb geen zin om met deze man nog langer te discussiëren over 30 euro, maar gezien de hoeveelheid negatieve feedback die hij scoort op Ebay leek het me wel verstandig jullie te informeren hierover. Doe er je voordeel mee.

Vr gr Ron

tja en toch heb ik goede ervaring met deze levenberg,ik heb al veel gekocht en het was altijd als beschreven,mischien moet je een beetje geluk hebben bij deze verkoper

groet en geniet van het mooie weer
pajero

Ik heb ook alleen goede ervaringen met deze verkoper, maar ik weet dat er veel fout gaat. Verkeerde horloges verzenden, extra bijgekochte dingen vergeten, verzendkosten niet goed, enz, enz, zijn mij niet onbekend bij deze verkoper, maar zelf heb ik dit nog niet meegemaakt.

En inderdaad reageert hij enorm traag op emails, maar dat komt volgens mij omdat hij vaak in het buitenland is.

hehe, hij WOONT in het buitenland

(sorry, moest ik even doen…)

Ik ben als Russofiel nooit erg gescharmeerd geweest van Levenberg, heb er weliswaar een horloge gekocht en zonder problemen, maar alle opknappers die ik de laatste tijd op E-bay heb gekocht, een drietal Aviators, een Ruslan en een jetfighter zaten in een blikje met een certificaat van Levenberg en waren gewoon ronduit slecht afgesteld, dat was ook de aard van het defect. Slechts bij een was sprake van wangebruik door de eigenaar. Wat dat betreft heb ik een hogere pet op van Julian Kampmann een vriendelijke kerel die prompt reageert. Volmax schijnt ook niet meer aan Levenberg te leveren.

Arjay

Ik heb bij Levenberg een aantal horloges en accessoires gekocht met als belangrijkste overweging de prijs. Er ging echter altijd wel iets mis met de bestelling, ook recentelijk weer. Daarnaast is hij ronduit onbeschoft al laat hij tegenwoordig de communicatie -gelukkig- over aan een dame. Bij Levenberg kopen blijft een vorm van masochisme. Kampmann is behoorlijk duur en qua reparatie zeer slecht is mijn persoonlijke ervaring. Er zijn betere verkopers te vinden op internet en Ebay.

@Michel: welke zijn dat dan, ik ben ook geinteresseerd in Russische horloges, maar heb nog geen ervanring met de diverse eBay en internethandelaren op dit gebied. Behalve dan dat ik weet dat Vreugd2 ook Poljots verkoopt en lid is van dit forum, met goede recenties.

Groeten Tom V.

Basko Schreef:

hehe, hij WOONT in het buitenland

Heb je er weleens aan gedacht dat mensen die in het buitenland wonen ook naar het buitenland kunnen gaan?

Mijn Poljot Journey had een los opwindstiftje en dhr Levenberg zou hem wel even maken. Na een maand gevraagd hoe het ermee stond. "Welches uhr bitte?"
Ben nu al maanden heen en weer aan het mailen. Hij is na hele verhalen (het klokje lag bij der uhrmacher, es ist wieder zuruck etc etc) tot de conclusie gekomen dat ik het klokje nooit heb opgestuurd. Fijne kerel, hij en Andreas (ook zo’n licht).
Ik doe er nooooooooooooit meer zaken mee.
Jur

Misschien kun je beter zaken doen met Julian Kampmann (ook Poljot) Ihr Spezialist für Russische Uhren seit 1992. Heb er zelf nog geen ervaring mee maar lijkt me wel bertouwbaar.

Tsja…
http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,48717,56693#msg-56693