Juwelier Kwekkeboom Utrecht overvallen

BIG_Blue Schreef:

Ik word steeds rechtser merk ik.
Gisteren een inbraak bij een bedrijf waar ik voor
werk nu dit bericht weer!

Yep, lekker naar het buitenland gaan om politielui
te gaan trainen zodat ze ook parkeerbonnen en
snelheidsovertredingen in een woestijn kunnen
uitschrijven.

Lang leve al dat blauw op straat!

Rechts ben ik niet en zal ik ook nooit worden. Wel ben ik het eens met het feit dat dergelijke “jochies” moeten worden aangepakt. Het is afwachten of dit rechtse kabinet hier wel in gaat slagen, waar voorheen de politiek een falend beleid had. Kijk overigens uit met generaliseren.

Ik denk dat veel van mijn denkwijzen als rechts worden gezien (hoewel ik tussen rechts en links zweef, afhankelijk van het onderwerp, maar een D66-type ben ik ook niet.

Zelf zie ik mijn denkwijzen als rechtvaardig.
Het is rechtvaardig als daders van een misdrijf passend worden gestraft en het slachtoffer schadeloos wordt gesteld (zonder dat de maatschappij daarvoor opdraait).

BIG_Blue Schreef:

Ik word steeds rechtser merk ik.
Gisteren een inbraak bij een bedrijf waar ik voor
werk nu dit bericht weer!

Yep, lekker naar het buitenland gaan om politielui
te gaan trainen zodat ze ook parkeerbonnen en
snelheidsovertredingen in een woestijn kunnen
uitschrijven.

Ik snap hem hier even niet, volgens mij is dit toch echt een voorstel van een rechts kabinet hoor :slight_smile:

Traveller69 Schreef:

Zelf zie ik mijn denkwijzen als rechtvaardig.
Het is rechtvaardig als daders van een misdrijf
passend worden gestraft en het slachtoffer
schadeloos wordt gesteld (zonder dat de
maatschappij daarvoor opdraait).

Uiteraard is de grote vraag dan wat passend is… daar kun je heel erg over van mening verschillen natuurlijk :slight_smile:

Belangrijkst is (naar mijn mening) inderdaad de schadeloosstelling van het slachtoffer doordat de dader hiervoor opdraait.

Belachelijk dat mensen dit soort dingen doen. En inderdaad, het lijkt steeds meer te gebeuren. Ik woon in het centrum van Venray en ben 's nachts al een aantal keer wakker geworden van verschillende ramkraken die hier gepleegd zijn. Opvallend is dat ze vaak een tweede keer terugkomen naar dezelfde winkel. Één keer was mijn vader in staat er een filmpje van te maken. De politie wilde dat graag hebben als bewijs, maar ze hebben er vervolgens nooit meer naar gevraagd… Toont ook niet echt aan dat ze het serieus opnemen, voldoen aan de bonnenquota lijken ze belangrijker te vinden. Hopelijk is er binnenkort geen bonnenquota meer.

Het gekke is dat niemand wat doet als er zoiets gebeurd, je bent gewoon overbluft. Je hebt echt zoiets van ‘What the f#ck’ gebeurt er hier! En voor dat je dat beseft, zijn ze al weer weg.

De buit bestaat, als je het mij vraagt, voornamelijk uit Breil, Armani, Seiko, Hilfiger, etc, etc.

Neemt niet weg dat deze juwelier een groot assortiment met best mooie spullen heeft. Mijn vrouw vindt daar alles wat ze wil.

Jürgen Schreef:

Mijn vrouw vindt daar alles wat ze wil.


Dat geeft te denken…

Links en rechts is niet meer van deze tijd, en dekt de lading allang niet meer.
Verder ben ik van mening dat iedereen van de spullen die niet van hem zijn moet afblijven.
Eigenlijk is het toch te gek dat je je fiets, auto, huis moet afsluiten.
Maar we leven in een wereld waar het als jouw fout wordt gezien als je je huis vergeet af te sluiten en er wordt iets gestolen, raar he.

De straffen moeten gewoon omhoog, en die jonge ventjes die dit doen gewoon goed aanpakken, niet het jeugdstrafrecht meer toe passen voor 16 jarige criminelen, ze lachen er gewoon om, naast dat is de pakkans voor dit soort zaken echt bedroevend laag, is toch niet leuk om een eigen bedrijf te hebben op deze manier, als dit zo doorgaat kunnen we over een jaar of 10 geen horloges meer passen bij een juwelier maar gaat alles via webshops.

Ingrijpen zal ik nooit doen, zeker niet als ze met hamers de ruiten kapot slaan, een hamer tegen me schedel kan het einde van me leven zijn, en dat terwijl het uiteindelijk gewoon een verzekerings zaak is zodra de daders zijn gevlogen.

Tja en weer vooroordelen, ik ben in een ander topic een man met vooroordelen, en de vooroordelen die ik hier lees zijn bijna feiten, die jongens maken het er zelf naar, 9 van de 10 keer zijn het de zelfde typjes, en ze worden steeds geweldadiger lijkt het.

+1

hcptdg Schreef:

Jürgen Schreef:


Mijn vrouw vindt daar alles wat ze wil.


Dat geeft te denken…

Nee hoor…

in 99% van de zaken in bv opsporing verzocht betreft het buitenlanders die dit soort zaken plegen, men moet dit soort gasten die er hier een zootje van trappen gelijk op het vliegtuig terug naar het land van herkomst sturen, velen hebben een nederlands paspoort, dat moet gelijk worden ingenomen,
en dat we te wijnig politie zouden hebben valt best mee, we hebben hier een teveel aan kriminele buitenlanders.

grt arie.

Buiten het feit dat je relaas kan noch wal raakt kun je Nederlandse staatsburgers niet voor dit feit uitzetten!!!

Inderdaad wel bij hoogverraad, terrorisme maar niet bij het overvallen van juweliers

Waarom niet bij overvallen op juweliers uitzetten, ik vind dat je alle mensen die zulke dingen doen moet uitzetten, ook de autochtonen als het effe kan!

Alof een ander land daar op zit te wachten, trouwens blijkbaar is bij de opvoeding in Nederland iets fout gegaan, dan moeten we dit ook hier oplossen.

Alvorens deze uitspraak te doen zou ik eens goed nadenken over de juridische en praktische aspecten van zo’n ‘uitzettingsregeling’.

Overigens zijn we wel behoorlijk off topic bezig.

sorcees Schreef:

Alof een ander land daar op zit te wachten,
trouwens blijkbaar is bij de opvoeding in
Nederland iets fout gegaan, dan moeten we dit ook
hier oplossen.

De regering heeft al tientallen miljoenen er in gestoken en dit jaar word er ook weer aardig wat geld ingestoken om de jongeren op het rechte pad te krijgen.
Reisjes naar het buitenland,dagjes uit,nieuwe clubhuizen,sociaal werkers,schuldsanering etc. Niet help

Al stop je er miljarden in,het is weggegooid geld,het helpt niet en het probleem is en zal alleen maar erger geworden.
De criminalitijd zal alleen maar stijgen,na de marokkaanse jeugd komt nu al een forse stijging in de somalische jeugd in het zicht evenals de oostblok klanten.

Enigste oplossing is:

2 x in aanraking met Justitie,Nederlandsche nationalitijd kwijt en terug naar land van herkomst!
1 gevangene p/dag kost de belastingbetaler 230.00 ,een vliegticket enkele reis is dus een lachertje!

Overigens ziet de koning van Marokko dit niet zitten,die is het plebs van zijn land liever kwijt als rijk. Rijk is die koning zeker,behoort tot de rijkste van de wereld trouwens.http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed_VI_van_Marokko
Ondanks wist Mohammed de VI toch nog afgelopen jaar 135 miljoen euro te “lenen” van de EU!http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:p9vS4OvgQyoJ:www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2010/08/eu_leent_marokkanen_135_miljoe.html+miljoenen+naar+maroko&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&source=www.google.nl

Misschien een idee om te investeren in gevangenissen in lage lonen landen, scheelt een hoop belasting geld, crimineel gedrag word daardoor meteen minder interessant, want we zetten daar geen gevangenis neer met tv en dergelijken, gewoon precies zulke gevangenissen als in Marokko en Thailand, helpen we meteen de lokale economie daar, er zouden toch wel landen zijn die daar misschien iets aan hebben, het kost hier volgens mij een vermogen om iemand op te sluiten, ik vind het geen gek idee in ieder geval, de bewakers die hier nu werkzaam zijn kunnen dan omgeschoold worden tot politie agent of verzorgen de beveiliging van de (enkele) reis naar verwegistan.

Het probleem ligt voor een deel in de opvoeding, maar ik vind het ook niet gek dat kinderen ontsporen, ouders werken beide, kinderen zitten vanaf baby af aan op de creche, (ook vaak op zaterdag) emotioneel is dat opzeker niet goed voor kinderen, daarnaast lijkt het er op dat het enige wat belangrijk is in het leven dat je zoveel mogelijk moet bezitten, en als het duur is is het goed(waarom zou je anders als ouders met zijn tweetjes moeten werken voor de veel te hoge hyphotheek, en het lieft een mooiere auto dan de buurman).

Ik snap soms niet waarom mensen kinderen nemen, als je ze toch niet opvoed en de opvoeding overlaat aan een creche, begin er dan niet aan, of denk na en kies voor een gezin, en dan maar wat minder luxe maar meer geluk in het leven.

Het grootste probleem is hier gewoon de softe aanpak, politie dwingt geen respect af, de straffen zijn te laag, de gevangenissen zijn te luxe, de taakstraffen lijken een paar dagen vakantie, lekker meehelpen op de kinderboederij oid, lijkt me wel gezellig om te doen, dus ik zie er geen straf in.

Zo me reactie zal volgens sommige wel weer vol met vooroordelen zitten, maar ja zo denk ik er over.

Zo nu ga ik weer dingen over horloges lezen :smiley:

sorcees Schreef:

Alof een ander land daar op zit te wachten,
trouwens blijkbaar is bij de opvoeding in
Nederland iets fout gegaan, dan moeten we dit ook
hier oplossen.

er is meer mis dan alleen de opvoeding, ik vrees het ergste voor de toekomst.

floris Schreef:

Misschien een idee om te investeren in
gevangenissen in lage lonen landen, scheelt een
hoop belasting geld, crimineel gedrag word
daardoor meteen minder interessant, want we zetten
daar geen gevangenis neer met tv en dergelijken,
gewoon precies zulke gevangenissen als in Marokko
en Thailand, helpen we meteen de lokale economie
daar, er zouden toch wel landen zijn die daar
misschien iets aan hebben, het kost hier volgens
mij een vermogen om iemand op te sluiten, ik vind
het geen gek idee in ieder geval, de bewakers die
hier nu werkzaam zijn kunnen dan omgeschoold
worden tot politie agent of verzorgen de
beveiliging van de (enkele) reis naar
verwegistan.

Het probleem ligt voor een deel in de opvoeding,
maar ik vind het ook niet gek dat kinderen
ontsporen, ouders werken beide, kinderen zitten
vanaf baby af aan op de creche, (ook vaak op
zaterdag) emotioneel is dat opzeker niet goed voor
kinderen, daarnaast lijkt het er op dat het enige
wat belangrijk is in het leven dat je zoveel
mogelijk moet bezitten, en als het duur is is het
goed(waarom zou je anders als ouders met zijn
tweetjes moeten werken voor de veel te hoge
hyphotheek, en het lieft een mooiere auto dan de
buurman).

Ik snap soms niet waarom mensen kinderen nemen,
als je ze toch niet opvoed en de opvoeding
overlaat aan een creche, begin er dan niet aan, of
denk na en kies voor een gezin, en dan maar wat
minder luxe maar meer geluk in het leven.

Het grootste probleem is hier gewoon de softe
aanpak, politie dwingt geen respect af, de
straffen zijn te laag, de gevangenissen zijn te
luxe, de taakstraffen lijken een paar dagen
vakantie, lekker meehelpen op de kinderboederij
oid, lijkt me wel gezellig om te doen, dus ik zie
er geen straf in.

Zo me reactie zal volgens sommige wel weer vol met
vooroordelen zitten, maar ja zo denk ik er over.

Zo nu ga ik weer dingen over horloges lezen :smiley:

niks mis met je reactie hoor;)
ieder zijn mening toch…

Tom Koerts Schreef:

Buiten het feit dat je relaas kan noch wal raakt
kun je Nederlandse staatsburgers niet voor dit
feit uitzetten!!!

Inderdaad wel bij hoogverraad, terrorisme maar
niet bij het overvallen van juweliers

daarom moeten ze voor dit soort gevallen de wet eens dringend gaan aanpassen.
zoals het nu gaat deugt het voor geen meter.