Juwelier nillissente venlo

Nillissen Venlo. Vanmiddag even naar binnen gelopen. Zag een mooie verzameling horloges in de etalage. SevenFriday, Fromanteel, Meistersinger, Victorinox. Horloges die je eerder via internet besteld dan dat je ze bij de juwelier tegen komt omdat je niet zo vaak tegenkomt bij de juwelier. Zat al een tijdje te twijfelen over een Victorinox INOX. Bij een kop koffie alle kleuren bekeken. De verkoper wees me direct op de rode welke in het najaar komt en de limited edition (met leder) maar vertelde er meteen bij dat deze uitsluitend naar de branstores gaat en daar deze reeds gereserveerd zijn.
fromanteel bekeken en besproken, m.n. De tulip rally uitvoeringen zijn mooi. Sevenfriday, wauw!!! Gaat er zeker komen, prachtige klok de P serie vind ik mooier dan de M. Gelukkig had hij de kleur niet die ik het mooiste vind anders was de zaterdagmiddag wat duurder uitgevallen…
Overigens is de Victorinox Alpnach chrono ook zeer mooi.

Fijne winkel, echt een familiebedrijf. Koffie, geen probleem, horloge bekijken, ook super, verkoper kan over ieder merk de bijzonderheden vertellen. Is oprecht geinteresserd in de horloges die ik reeds heb en gaat ook in gesprek over de markt en welke overige merken mij interesseren. Al met al een aangenaam 1,5 uur in een zeer aangename sfeer en de blauwe INOX aangeschaft, tevens incl Nato band in de speciale kleuren van het arrondissement waar Victorinox gevestigd is
Ben je in de buurt, ga even aan in Venlo, echt een aanrader.

Leuk om te lezen. 't gaat er helaas zeker niet overal zo aan toe. Ik kom, net als (vermoed ik) meer mensen hier;), met enige regelmaat bij een juwelier. En ik ken eigenlijk geen juweliers die écht geïnteresseerd zijn in horloges (blijf dat toch altijd bizar vinden) en dan heb ik het echt niet (alleen) over de zaterdaghulp. Je bent interessant als je effe snel een horloge aftikt van € 2.000 of meer, dan snel weer vertrekt en vooral nooit meer terugkomt met een servicevraag. Maar een verhaal als dat van TS, ja zo hoort het toch ook gewoon? Moet zeggen dat ik niet vaak in die omgeving kom. Maar ik houd 'm in gedachten!(tu)

Ik herken je verhaal. Vandaar dat ik de ervaring van vanmiddag hier deel.

TagEd Schreef:

Leuk om te lezen. 't gaat er helaas zeker niet
overal zo aan toe. Ik kom, net als (vermoed ik)
meer mensen hier;), met enige regelmaat bij een
juwelier. En ik ken eigenlijk geen juweliers die
écht geïnteresseerd zijn in horloges (blijf dat
toch altijd bizar vinden) en dan heb ik het echt
niet (alleen) over de zaterdaghulp. Je bent
interessant als je effe snel een horloge aftikt
van € 2.000 of meer, dan snel weer vertrekt en
vooral nooit meer terugkomt met een servicevraag.

Als hobby is het natuurlijk ff anders dan dat je er je brood mee verdient. Ik heb van meer gehoord, dat dat WOW gevoel na een tijdje ‘went’ c.q. over gaat of in ieder geval minder vaak/snel voorkomt.

En dan hangt het ook maar net af van de drukte en de stemming van iemand. Maar ik herken je algemene ervaring ook en dan is zo een uitzondering best een keer leuk.

Heb ook wel es gemerkt dat iemand wel uit beleefdheid vragen stelt, maar dan merk je toch een verschil tussen iemand die er passie voor heeft of staat te verkopen.

Maar tja, ergens begrijp ik het wel. Ik kan moeilijk in een horlogerie gaan werken. Want dan komt er namelijk geen brood op tafel. En van horlogesdragen zit je buik niet van :+

… ik deel deze ervaring: ze hebben echt passie voor horloges 'en sieraden (die ze zelf maken)
Je had de broertjes Nillessen op de beurs in Basel 2014 kunnen treffen:
Ook daar mijn INOX Weggeplukt, inmiddels al weer weggeflippert!