Kapotte Rolex? Een losse schroef in mijn Datejust!

Enkele weken geleden kwam op dit forum een mooie Datejust uit '91 te koop. Dit was precies het horloge die ik zocht en na een vlotte overeenkomst is het horloge naar volle tevredenheid aangeschaft. Mijn allereerste Rolex werd hiermee een feit. Deze beauty liep als een trein en week maar 1 seconde per dag af.

Na tien dagen het horloge gedragen te hebben, stond deze opeens stil! Hoe kon deze pracht om mijn pols me opeens zo voor de gek houden! Als onervaren Rolex-drager achtte ik dit onmogelijk! Met klotsende oksels opende ik hier een topic en vroeg ik om advies. De verkoper stelde zich direct heel coulant op en wilde de kosten op zich nemen die een reparatie met zich mee zou brengen. Alle credits voor de verkoper!

Jullie als HF-gebruikers stonden meteen voor mij klaar als echte vrienden! Ook kwam er hulp uit de hoek van @koen. Hij wilde het horloge wel voor mij open maken en kosteloos kijken wat eraan mankeerde. Een kapotte veer leek voor de hand liggend.

Vandaag nam ik een dag vrij van werk en toog ik naar Tilburg om Koen naar mijn Datejust te laten kijken. Na een warme bak koffie en een stortvloed aan horloge-kennis (daar ging ik althans vanuit, omdat die kennis bij mij niet te toetsen is…) werd het tijd om naar de werkplaats van @koen te gaan om mijn pareltje te opereren.

Na enkele seconden hoorde ik het verlossende: “Nou ik zie het al, het lijkt allemaal wel mee te vallen”. @koen trof een losse schroef in het uurwerk, die de werking stagneerde!! Zie hier omcirkeld de schroef die de balans tegen houdt:

De schroef bleek afkomstig van de rotor (toch @koen??) Hier was een schroef weg en de ander zat los. Blijkbaar heeft de laatste persoon die in het horloge heeft lopen schroeven wat steekjes laten vallen. @koen heeft ze weer netjes op hun plaats gebracht! Ondertussen mocht ik meegenieten van een sterk staaltje vakmanschap, kreeg mijn jubilee band een ultrasoon badje, werd hier en daar wat vuil verwijderd en werd het uurwerk aan de timegrapher gelegd met een geruststellend resultaat.

Nadat de tijd omgevlogen was en we inmiddels drie uur verder waren, kreeg ik mijn kersverse Rolex weer om mijn pols en kan ik de komende jaren weer ongestoord genieten van mijn horloge!! Met dank aan @koen!

183 likes

Kijk eens aan.
Dikke 10 voor @koen
Fijn dat je rolex weer loopt

8 likes

Top!

Geniet er van.

Koen heeft een werkbank zoals een Koen moet hebben. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Eind goed al goed.

1 like

Wat fijn! Eind goed, al goed!

1 like

Top zeg!! Mooi om te zien!

1 like

Kijk, dat is nog eens wat anders dan een service van een paar honderd euro omdat je Rolex volgens de verkoper stuk zou zijn gegaan omdat je hebt geapplaudiseerd!

7 likes

Mooi verhaal, mooi horloge, ook van binnen.

1 like

Chapeau! Mooi dat hij het weer doet en @koen strak werk kerel!

2 likes

Met applaudisseren was de schroef er misschien weer tussenuit geschoten en had hij gewoon weer gelopen (zolang het duurt…). :joy:

Fijn dat het zo mooi opgelost is. Pluim voor @koen.

1 like

Koen is echt een aanwinst voor dit forum.

ook gekocht via Koen!

7 likes

En dit is nu precies waar HF voor bedoeld is.Mooi man.

4 likes

Een rolex topic zonder roeptoeters, hulde!

6 likes

Zo is het, mooi verhaal. Nice job!

2 likes

Mooi verhaal en tof dat je word geholpen door iemand die je wil helpen.
De wereld is tòch niet kapot.
@koen : Mooi man! :+1:t2:

5 likes

Ook credits aan de verkopende partij die er niet voor weg loopt.

12 likes

Mooi dat het is opgelost en een dikke pluim voor @koen :+1:t3:

2 likes

Prachtig, dat is het mooie van het forum, geniet ervan en top van Koen en andere met tips.

5 likes

Zeker niet onbelangrijk te vermelden.

Mensen, ik zou zeggen:

#faithinhumanityrestored

3 likes

Krijg nou wat, exact hetzelfde als het filmpje dat ik op je vorige topic postte! Mooi dat het weer gefixed is zeg

1 like