Ketelaars Watch "New project"

Die heeft zich inderdaad in korte tijd goed in de markt gezet en ook in een behoorlijk “afgekaderd” segment.

1 like

Begeleiden wel. Vergoeden niet. Ik denk dat 90% van de hbo-stages onbetaald zijn.

2 likes

Toen ik pas begon heb ik met elk horlogemerk waar ik tegenop keek contact opgenomen. Dit was destijds Yvo Staudt, Grönefeld, Pelikaan en Holtinrich watches. Van Yvo en Gronefeld heb ik nooit bericht terug gehad jammer genoeg. Gezien ik toch echt graag langs wilde gaan bij Grönefeld heb ik al meerdere kanalen gebruikt die in direct contact met hun staan en stuur ik hun elk half jaar een mailtje. Dit laatste blijf ik vol houden tot ik langs mag komen :joy: Maar hun hebben het simpelweg te druk.

Ik ga mijn geluk nogmaals eens proberen bij Staudt, misschien dat ik nu meer kans maak gezien ik verder in mijn ontwikkeling ben dan mijn voorgaande poging tot contact.

4 likes

Wat? Ik kreeg bij elke stage een vergoeding. En ik ken niemand die een hbo-opleiding heeft gedaan die geen vergoeding kreeg.

2 likes

Inschrijven voor een cursus?

3 likes

Zelf zou ik kijken naar een PR bureau dat me kan helpen. Maak een afspraak, leg je situatie uit en laat ze een voorstel doen. In het slechtste geval wordt je er wijzer van.

1 like

De vernieuwde website is in grote lijnen af:

https://ketelaarswatches.com/

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.

2 likes

Ziet er top uit maar waarvoor geen keuze tussen de nederlands taal en engels .

Hoi Stefan, ziet er goed uit. Foto’s komen goed uit.

Ik mis een beetje een call-to-action op de homepage. De mogelijkheid tot contact of kopen mag prominenter naar voren komen.

En die foto van die gozer op de homepage, kon je geen knap model vinden ofzo? :stuck_out_tongue_winking_eye:

En het schalen voor mobiel gaat nog niet helemaal goed.

1 like

Ik zou de witte achtergrond veranderen in wat donkerders, zwart bijvoorbeeld. Als ik nu je website zie, valt eerst het donkere vlak op, daarna pas het horloge. Als de achtergrond beter bij je foto’s past, knallen je horloges er beter uit. Tenminste, dat gok ik. UI-design is niet mijn expertise.

experince Dit staat bij “collection”. Moet nog een e bij. Ik onderschrijf de mening dat er een taalkeuze zou moeten zijn. Misschien nog de mogelijkheid inbouwen dat klanten hun eigen Ketelaars kunnen posten. Of de site daar mooier van wordt weet ik niet. Ik wil altijd graag zoveel mogelijk zien i.p.v. lezen.

Mooi en clean maar eerlijk gezegd mis ik sfeer. De site heeft geen ziel. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten formuleren. Ik heb je reis hier op het forum gevolgd en het gevoel van bijna scratchen beginnen tot waar je nu staat(en waar je voor staat) is er imo niet.

Gr
Men

1 like

Dit. Het ontwerp op basis van een concept ontbreekt, daardoor blijft het een dertien in een dozijn steriele inwisselbare template feel houden.

Het omgooien van het kleurenpallet zou al een boel kunnen verbeteren, keuze lettertype ook.

Ik vind het wél geslaagd. Ik heb hoogstens wat feedback over de lay-out. Dus niet: ‘het is zielloos’. Want daar kun je niets mee.

Bijvoorbeeld: misschien kun je ‘Collection’ bovenaan veranderen naar ‘Our collections’.

En dan daaronder als kopje ‘Unique watches’, met als onderschrift wat je daar al hebt staan. Dat is nu te klein terwijl het een kopje is.

Hier dus ook.

Oh echt wel :kissing_heart:

Moet je verpleegkunde gaan studeren.

On topic: Toch mooi om de geboorte van een nieuw wereldmerk te mogen volgen :slight_smile:

Het is zielloos kan je best veel mee, namelijk op nieuw beginnen :kissing_closed_eyes:
edit: just to be sure, ik zeg niet dat de website zielloos is.

Hihi jongens toch, ik ga ervan blozen.

Ik bedoel gewoon: zeg dan waarom je het zielloos vindt. Hoe kan dat verbeterd worden? Waarom past de huidige opzet volgens jullie niet bij Stefan? Concrete ideeën zijn altijd behulpzamer dan volstaan met een constatering.

Is het sowieso bij jullie opgekomen dat Stefan waarschijnlijk betrokken is geweest bij de totstandkoming van de website en dat deze aanpak misschien wel bewust was? :face_with_monocle:

Ik vind 't prima, zou enkel:

• de achtergrond een warmer kleurtje geven, gebroken wit bvb;
  • lettertype van de titels wijzigen.

Dan geraak je wel van het template achtige gevoel af.

Goed bezig en een goed begin als website!
Ik zal proberen een constructieve mening te geven over de website (als web developer) en dan voornamelijk de punten waar wat meer aandacht aan besteed mag worden naar mijn idee. Ik mis nu namelijk een premium uitstraling, terwijl je horloges dat wel hebben.

• Gebruik van ruimte is een beetje vreemd. Veel ruimte boven het logo en de content is redelijk op elkaar gedrukt. Misschien dat je hier nog naar kan kijken.
  • Zwarte tekst op een witte achtergrond is een te hoog contrast verschil met het huidige formaat van het lettertype. Dit mag wel een stuk groter, zodat het wat lekkerder leest.
  • Het voelt erg statisch aan. Misschien een idee om er meer dynamiek aan toe te voegen? Denk aan parralax effecten of het meebewegen van afbeeldingen bij het scrollen.
  • Hij is erg tekst heavy, terwijl ik juist verwacht om mooie afbeeldingen te zien van je gemaakte werk. (full page achtergronden).
  • Ik zie regelmatig “TBD” staan. Dit heeft niet echt toegevoegde waarde, dus kan je dit beter weglaten. Zo voelt het namelijk als een website die nog niet af is.
  • About us en contact us kan je wel samenvoegen gezien de geringe content.
  • Instagram zou ik als onderdeel van je homepage maken en niet als losse pagina. Daar is instagram zelf voor :wink:
  • de mobiele versie bevat een zoekfunctie, maar de desktop niet. Daarnaast is een zoekfunctionaliteit vrij overbodig op een relatief platte website.
  • De schaduw onder het menu en de lijntjes tussen content zijn erg licht grijs. Dit valt weg bij schermen die niet goed ingesteld zijn.
  • Op mobiel zitten sommige teksten tegen plaatjes aan, wat het lezen niet bevorderlijkt.

Nu is het wel even genoeg met het commentaar!

7 likes