Ketelaars Watch "New project"

Damn! WTF beautyfull :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Heel gaaf!! Tof ook, die verpakking zo. Holthinrichs doet ook zoiets met een op maat gemaakte houten doos. Vind ik altijd erg chique staan! En zo’n hoogglans piano-lak box is ook zo standaard :stuck_out_tongue:

Keep up the good work!!

1 like

Bizar weer Steef ik ga een Fanclub oprichten :laughing: vakwerk man gefeliciteerd :clap::+1:t2:

1 like

Welke drugs is dat?

1 like

Kleur 2 is bijna af.

De juiste kleur zilver grijs is ongelofelijk moeilijk om goed te krijgen. Als je iets electrolyte plate is dat de eerste keer goed. Met etsen is dat een ander verhaal. Het kost 6 handelingen om de juiste oxide laag te krijgen. Daarna mag je met niks meer de oppervlakte aanraken. De kleinste kras zie je er direct in terug en aanraken met je vingers betekent heel het proces opnieuw. Eigenlijk als je al te hard kijkt naar de wijzerplaat krijg je er een vlek op… Maar het is weer gelukt.

36 likes

Kleur 2 geeft een mooi contrast!
Hopelijk gaan die 2 missende schroefjes niet krassen :wink:

1 like

Dat is de sport uitvoering, die 2 missende schroeven is gedaan voor gewichtsbesparing.

10 likes

Wat vinden we eigenlijk hier van?

image

Ik heb het idee dat mijn ring wat spannender kan dan gegraveerde strepen. Zojuist heb ik even met een schuin oog naar merken gekeken die me erg aanspreken (Bovet, MB&F, Breguet, Dumet) Alleen nergens worden gewone strepen gebruikt.

Wat denken jullie hier van?

11 likes

Ik vind dat gaaf… denk de meerderheid van de HFers niet. Maar ik hou ervan, ja ook bij Rolex

1 like

Hmmm, ik denk dat het te druk oogt op dit horloge.

1 like

Gaaf, maar niet passend bij de stijl van het horloge. Denk ook dat het wat druk wordt en daardoor afleid van de indrukwekkende complicaties en afwerking van de wijzerplaat.

3 likes

ik vind het wel gaaf.

zou alleen dan wel gaan voor een “clockmakers four”

2 likes

Ik vind het mooi; het voegt een niveau van fijne details toe die het horloge prima kan hebben. :+1:

1 like

Zelf ben ik niet zo van Romeins, meer van Arabisch. (Overigens: het allerergste is becijfering met een mix van die twee …). Bij je ontwerp “Around the world” staan inderdaad alle minuten geindiceerd en dat is wel wat druk. Maar of de Romeinse cijfers echt soelaas bieden ??

2 likes

Ik vind romeins zelf echt drie keer niks. Associeer ik op de een of andere manier bij horloges alleen met 70+.

Waarom niet voor Arabische cijfers gaan in een mooi font? Dan wel uitkijken dat het niet te druk wordt inderdaad.

1 like

Overweeg anders om Bréguet numerals te gebruiken. Dat oogt altijd erg goed en is horologisch ook zeer verantwoord.

1 like

Ik vind het op zich wel geestig, maar ik denk eigenlijk dat het niet binnen de vormentaal van je horloges past. Alles is organisch, en cijfers, Romeins of Arabisch, zijn dat niet. Ik vind het niet lelijk, maar ik vind een meer natuurlijke aanduiding passender bij dit horloge.

Vanwaar je keuze voor IV in plaats van IIII?

1 like

Volgens mij heb ik zojuist de jackpot gewonnen kwa ontwerp!!

Foto volgt nog

14 likes

Je maakt het wel spannend zo :joy:

1 like

Tof gewoon doen :+1:t2:

1 like