Maen Watches Hudson Automatic (Kickstarter)

We zijn het eens!

Ps ik vind het een prima horloge hoor. Ik heb ook zo een on origineel horloge gekocht. Heel blij mee.
image

Alles is mooier dan een normale Espace :wink:

Maar omdat een aantal “originaliteit” willen, gaat mijn stem hier naar uit:

Consequent van binnen naar buiten functionaliteits-design.

Voorts ik kan er prima mee leven dat horloges variaties op thema’s zijn…

1 like

Iemand ervaring met een Maen horloge / het uurwerk? Heb me aangemeld voor de campagne maar twijfel nog wel.

Met Maen zelf niet, het uurwerk wel. Dat is een ETA 2824-2 in Elabore grade. Dat is gewoon een erg goed uurwerk, helemaal voor dat geld. En ze worden in Zwitserland geassembleerd dus mag je er wel wat van verwachten. Beetje zoals Steinhart, die toevallig hetzelfde uurwerk gebruikt en rond de zelfde prijs zit met de OceanOne.

1 like

Hij is prachtig. Besteld

Nee het is een klassiek mooi horloge. Prachtig en oogt heel solide.

Dank voor de info. Die ocean one is een mooi horloge trouwens.

1 like

Zeker mooi, en voelt ook degelijk maar heeft wel een geleende vormgeving. Maar als je dat niet erg vind een mooi alternatief inderdaad. Vind de Maen zeker ook erg mooi.

1 like

Het geleende begrijp ik, ik heb de lookalike van Casio met hetzelfde geleende design.

Niet met het horloge, het uurwerk is gewoon goed. Dat is bewezen Zwitserse techniek en loopt erg mooi.
De after sales van Maen heb ik wel mogen ervaren en die is gewoon perfect!
Hele leuke jongens die er achter zitten en zeer servicegericht. Ik heb dan ook alle vertrouwen in de kwaliteit en afwerking van het eindresultaat. Laat september maar komen :slight_smile:

2 likes

Lijkt me geen miskoop voor die prijs. Ik ben alleen niet zo van het maanden moeten wachten op een (redelijk) standaard horloge.

En is dit een slordige render (2 verschillende wijzers), of ben ik mijn pilletjes vergeten in te nemen vanmorgen??

2 likes

andersom in elk geval wel !

Intussen 2 upgrades mogelijk. Blauwe schroeven voor €45,- extra of blauwe schroeven en afgewerkt uurwerk voor €95,- extra.

Niet zo spannend gezien het niks toevoegt aan de kwaliteit van het uurwerk zelf.

1 like

Nee. Dat is leuk extra geld verdienen. En waarschijnlijk zijn ze gewoon geverfd. Daar is @Fate_Amenable_To_Change zo gek op.

Ik vind die doorkijkbodem optie pas dom. Dan ga je van 200m WR naar 100m WR zodat je naar een ETA2824 kan kijken :roll_eyes:

4 likes

De ene is inderdaad langer dan die andere :shushing_face:

5 likes

Die snap ik ook niet nee. Het is een duiker en dan is 20atm toch wel minimum vinnik. Dus heb ik ook de dichte bodem genomen voor deze. En die 2824 heb ik al in genoeg horloges met zichtbodem gehad.

1 like

Of het nu 10atm of 20atm is maakt mij niet zoveel uit. Verder dan 3-4 meter komen ze bij mij toch niet.
Schroefkroon heeft voor mij dan wel meerwaarde ondanks dat het weinig toevoegt aan de waterdichtheid. Ik denk dat ik wel voor de dichte caseback ga. Zo spannend is een 2824-2 niet, zelfs niet gedecoreerd.

P’sies. Niet dat ik denk dat ze per se verven. :slight_smile:

Neuh. Vintage inspired divers zijn al door god jan en alleman uitgebracht, met of zonder “heritage”, en ik vind het met name saai.

Oh? Wat gemist? Ik ben even andere dingen aan het doen. :slight_smile:

De wijzers hebben op de renders wel een correcte lengte. Dat dan wel weer. :+1:

1 like

Waar kan je ze naast elkaar zien? Ik twijfel enorm over het formaat

Ga jij er mee duiken dan? Zo ja, dan is het inderdaad niet handig. Zo nee, dan heb je wat extra’s voor het oog toch?