Maen Watches Hudson Automatic (Kickstarter)

Je zou maen een mail kunnen sturen en vragen om een foto waarop beiden staan.

Ik persoonlijk ga voor de kleine.

Ik heb weleens gedoken, maar over het algemeen kom ik niet verder dan snorkelen, et gaat meer om het gevoel van specs inleveren. Zo’n ETA uurwerk vind ik zelf niet heel speciaal om naar te kijken.

1 like

Wat ik dan nog ‘dommerder’ vind is dat ze geen zichtbodem kunnen knutselen die wel gewoon de WR bied , zo moeilijk kan dat niet zijn mi. Oris kan t tot 300m :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Maar hoe waterdicht was hij geweest als het gewoon een blok staal was? Persoonlijk vind ik 300m meer dan zat en de rode rotor leuk om te zien maar vorm over functie is het wel.

1 like

Dat kunnen ze wel. Maar dan krijgt niemand meer een Maen Hudson voor $349 :smile: Die productiekosten worden te duur voor ze denk ik. Oris is toch een ander kaliber… als bedrijf zijnde.

3 likes

Yep dat is t hè… ik ben het dus ook met je eens hè. Doe t goed of doe t niet … :wink:

1 like

Invicta maakt ook horloges met zichtbodem die, theoretisch, 200m waterdicht zijn. En dat voor de helft van het geld van een Maen horloge. Zou prima moeten kunnen zou je zeggen dan toch?

2 likes

Kunnen ze heus wel, maar niet bij deze prijs. Voordeel, ze hebben een ook een dichte achterkant met een betere WR & dan past so wie so beter bij een duiker. Persoonlijk vind ik een 2824 niet echt een schoonheid die door een raampje bestudeerd moet worden. Maar iedere het zijn :wink:

Ik heb vandaag een paar keer contact gehad via de mail met de mensen van Maen.
Opvallend is de servicegerichtheid en vriendelijkheid.

Ze reageren snel op je mail en je krijgt zelfs in het Nederlands antwoord.

Dat geeft in ieder geval vertrouwen.

2 likes

Wat ben je te weten gekomen heb je een foto met de 2 formaten naast elkaar?

De heren die maen hebben opgezet zijn ook nederlanders

Dat helpt.

2 likes

Nee die heb ik niet maar als je ze mailt zullen ze die wel plaatsen

:smiley:

2 likes

Hebben ze niet. Ik heb ze gemaild.

Helemaal mee eens. Kennelijk heel veel animo voor maar ik wordt er niet warm van voor 45 of 95 euro extra.

Met een polsomtrek van 16,5 cm. Wat zouden jullie doen? 38 of 42mm. Ik heb nu een skx007 staat perfect. Ook heb ik een Kronaby Sekel is 43mm. Maar staat wel goed (al hoe langer ik er over na denk des te kleiner hij mag denk ik zo). Erg moeilijk besluiten zonder te passen :frowning:

1 like

Denk zelf 38mm

1 like

38mm!

Het zal van je smaak afhangen, maar met een vergelijkbare polsomtrek, is het voor mij een heel gemakkelijke keus. 38mm :+1: De lug-to-lug afstand is met 46mm best lang & exact hetzelfde als de SKX007. De 38mm zal dus niet erg klein vallen.

1 like