Maen Watches Hudson Automatic (Kickstarter)

Thanks mannen. Kwam deze trouwens tegen.

Helpt me zeker kiezen.

1 like

Dat is geen 007 he.

1 like

Jawel. Maar gemod. Google maar Maen Hudson vs skx007

Nee.

Hij heeft wel een insert van LCBI, maar het is de SKX013 (36mm). Kun je zien aan de scherpe lugs, de verhoudingen en de wijzertjes.

3 likes

Kleine correctie; de SKX013 is 38mm. Omdat de bezel een lichte tapering heeft lijkt deze kleiner dan de 38mm doet vermoeden. Mooie voorbeeld van dat de absolute diameter lang niet alles zegt over hoe groot een horloge draagt.

1 like

Het maakt het kiezen niet makkelijker in ieder geval. Ik zou eens ergens Een 38mm moeten gaan passen denk ik.

Met een pols van 16.5 cm? Poeh, kom je dan wel weg met een 42mm horloge? Ik heb het idee dat die dan met jou rond gaat lopen ipv andersom.

1 like

Of een foto van recht erboven uitprinten, iets vergroten verkleinen tot de goede maat en dan even knippen en passen maar!

Vergelijkbaar met de mijne. De SKX vond ik te groot. Hoe mooi deze ook was. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dit heb ik nu om. 43mm. Mooi maar mss te groot.

Nee hoor.
Gewoon het formaat dragen dat jijzelf mooi en/of prettig vindt.
Laat je geen mening opdringen door anderen.

1 like

Mee eens; al die zogenaamde regeltjes!
Gewoon dragen wat je zelf tof vindt! :sunglasses:

2 likes

Groetjes van Jacky Voon. 38mm :+1:

Ook de Maen Hudson besteld…wat een leuk horloge! Nu even hard nadenken over de maat en extra afwerking uurwerk…

2 likes

deze zeker even kijken. De pols van deze man is 7,2 inch (18,3cm) en hij draagt de 38mm in mijn ogen perfect dus.

2 likes

Leuk en informatief. Ik vind dat de bandafwerking erg matig oogt in dit filmpje. En dan is mijn referentie de Seiko en/of Tissot stalen banden in deze prijsklasse. Vooral die grove borsteling vind ik goedkoop ogen. Wellicht ook een kwestie van smaak.

in een andere video zag ik dat dit best een robuuste band is hoor. De schakels zitten mooi strak en zijn helemaal massief. De sluiting hebben ze wel veranderd bij Maen.

1 like

Robuust dat wil ik geloven. Maar ik heb het over de afwerking. Als je in dit filmpje goed kijkt zie je dat die matig is. En hee, dat is geen ramp voor een horloge in deze prijsklasse, maar kan volgens mij wel beter.

ah zo bedoel je. Tja. De afwerking blijft sowieso wel spannend. Maar inderdaad voor 350 euro is het risico te nemen. Zo op beeld lijkt het lig erg mooi :).

a. vind ik het wel knap dat ze voor dit bedrag een dergelijk horloge in de markt kunnen zetten. Zeker als je in aanmerking neemt dat ze het opnemen tegen hele grote produktiebedrijven die met hun aantallen maar lage ontwikkelkosten per item hebben;
b. het maken van comfortabele en ook nog mooi afgewerkte stalen banden is een vak waar veel kennis (en wss ervaring) bij komt kijken. Helaas in de praktijk al te vaak meegemaakt dat een stalen band prut was, of niet comfortabel droeg, of niet goed was in te stellen.

Tenslotte bewonder ik het geduld van de backers van een dergelijk project. Ikzelf heb te weinig geduld om op zoiets te wachten. My bad

1 like