Kickstarter watches (ongoing topic)

Tijd om de HFCW af te stoffen :wink:

Handig om je horloge onderste boven te dragen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Gaaf ding die CMXI, totdat ik even keek hoe groot hij isā€¦ 45mm, heeeeeeel seventies inspiredā€¦

Kickstarter Watches : waarom proberen de bestaande merken dit niet ?

Ik denk aan Seiko. Hoe gaat het er momenteel aan toe met speciale reeksen of limited ? Seiko schat hoe groot de afzetmarkt is, produceert, en probeert te slijten. Soms te weinig explaren, soms een overschot.

Dit zou beter kunnen door een horloge voor te stellen, belangstellende tekenen in, indien het minimum aantal exemplaren wordt gehaald gaat Seiko produceren en verzenden.

Voordelen voor belangstellenden :
Iedereen maakt een kans

Voordelen voor Seiko :
Exact aantal produceren. Geen overschot.

En Seiko kan de officiƫle importeurs per land laten meegenieten met een deel van de koek.

Piece of cake.

2 likes

Ik mag toch hopen dat het niet die kant op gaat. Veel consumenten realiseren zich niet dat al dit soort crowdfundingcampagnes je 0 bescherming geeft als consument. Nog los van het feit dat je niet weet wat de kwaliteit van het uiteindelijke product zal zijn, is er niks wat je als backer kunt doen om je geld terug te halen als de producent besluit om het binnengehaalde geld allemaal op te maken en uiteindelijk nooit iets te leveren.

Het idee achter crowdfunding is leuk en sympathiek, maar voor consumenten is het een regelrechte ramp. Het is bedoeld om initiatieven die je sympathiek vindt financieel te steunen, niet als alternatief kanaal om consumentenproducten te kopen.

Precies mijn idee ja!

Na lang twijfelen toch maar gebackt. De gehaalde ā€˜stretch goalsā€™ maakten het nog interessanter! :smiley:

Zitten toch zeker een aantal aardige klokjes tussen. Maar eens wat betreft de aanmerkingen op kickstart projecten. Dit neemt echter niet weg dat er nog steeds een hoop supergave initiatieven tussen zitten. Helaas worden deze momenteel een beetje overspoeld door bergen geldtrekkers.

1 like

Viscari watches met Seiko VK63 mecha-quartz

Niet helemaal serieus dit project denk ik:

Ik ben enthousiast over de Code41

600 klokjes verkocht in een week, goedkoper dan de HFLE2016 :wink:

1 like

Funding is succesvol gesloten.
Er is meer dan 500.000 Euro binnengehaald voor ca 900 horloges.

1 like

Boston & Stewill - Classic British Design, Swiss Auto Watch

met eta 2895-2

Ik vind hem niet verkeerd. En betaalbaar

1 like

Moeilijk te weerstaan, althans voor mij toch :smile: Zou niet misstaan icm de Alfa Berlinaā€¦
Keuze uit 2 formaten (40-44) en 2 kalibers, het automatische NE88-kaliber en de VK68 meca-quartz.

1 like

Zo leer je iedere dag iets bijā€¦ Volgens de Straton Kickstarter site wordt de NE88 Chrono ook in de Grand Seiko gebruikt. Heb hem zelf wel gezien in de Presage. Geloof er voorlopig weinig van :wink:

1 like


Hoe vinden jullie deze? Ik merk dat ik er wel hebberig van wordā€¦

2 likes

Ik vind het een gaaf idee en de prototypes zien er fraai uit!

Binnenkort komt de Manhattan 40 van MAEN op Kickstarterā€¦

https://www.maenwatches.com/collections/manhattan-40

Ik zeg HOT :slight_smile:

1 like

Wat vinden jullie ervan? Best mooi toch?

1 like

Ziet er netjes uit, vooral zonder moonfase. Persoonlijk had ik hem liever in 42mm gezien, maar ik begrijp de keuze wel. Net ontwerp en hĆ©le mooie wijzers. Maar wĆØl quartz, wat dan weer voor een leuk prijsje zorgt.

En dan: certificaat van authenticiteit > who cares?