Kluisje huren

Zojuist terug van een weekje vakantie in Italie.

Aangezien ik de laatste tijd enkele kostbare horloges heb aangeschaft, vond ik het geen prettig idee om die maar zo in huis te laten liggen. Daarom heb ik bij een bank een kluisje gehuurd waar ik ze veilig in kan opbergen. Enorm nadeel is dat je niet op elk willekeurig moment de horloges kunt bewonderen, maar ik moet zeggen het is wel een gerustellende gedachte dat ze veilig liggen.
De kosten voor de huur vielen me ten zeerste mee.

Nu alleen nog een watchwinder kopen die op batterijen werkt.

Ik hoop binnenkort enkele horloges nader voor te kunnen stellen op dit forum.

gr,
Hans Mennink

Goede vakantie gehad? En ik ben benieuwd naar je horloge’s :smiley:

Hallo Hans,

Ik ben blij iets van je te horen, is een tijdje geleden.

Mooie horloges gezien op verlof ?

Ben benieuwd naar de foto’s.

Freddy

Ik heb de vakantie tot groot genoegen van vrouw en kinderen behoorlijk horlogeloos doorgebracht. Kon het toch niet laten een juwelier binnen te gaan die o.a. een Girard Perregaux Tourbillon met 3 Gouden Bruggen in de etalage had.

De verkoopster had werkelijk geen idee wat het horloge voor moest stellen en gaf me het horloge. Daar stond ik dan met gympen en korte sportbroek en T-shirt (geen gezicht). Ze zei nog wel dat het een heel duur holroge was, ze wierp een blik op het prijskaartje en zei dat de prijs 7450 Euro was. Ze zag 1 nulletje over de kop,de prijs was 74500 EURO.
De eigenaar liep helemaal rood aan, toen hij zag dat het dure kleinood al om mijn pols zat en liet vriendelijk doch uitdrukkelijk merken dat ik hem direkt af moest doen.

Jammer, was een goede investering geweest voor 7450…

gr,
Hans Mennink

Schitterend, haha

Ha, die is goed. Ik had m’n credit card gelijk overhandigd als ik jouw was, toen ze 7450 zei. Had leuk geweest als ze dit later aan haar baas had moeten vertellen als die er niet was geweest.

Oh ja, er staat een horloge winder op horloge paginamarkt die ook op batterijen werkt.

http://horloge.paginamarkt.nl/1/48038.html

Stond, sorry. Horloge.paginamarkt.nl is voor particulieren, dit was geen particulier.

Heel verstandig.

Ik heb in huis een kluis omdat ik zoals de meeste weten schutter ben. Van de politie moet je je wapens in een kluis opbergen, je mag je pistool niet onder je kussen leggen of je geweer niet aan de muur hangen. Heel kinderachtig (en verstandig).
Ik heb mijn wapens overigens bijna nooit thuis maar in de grote kluis op de vereniging en daardoor plek zat voor mijn bescheiden horlogecollectie.

Een beetje wapenkluis waar geweren in kunnen heb je al vanaf 250 euro. Als je die in de muur verankert zou je volgens mij ook nog eens voldoen aan de eisen van de verzekering. Is natuurlijk ook een optie. Kijk bijvoorbeeld op http://www.kluis.com/

Ik vraag me af of horloges in een wapenkluis., bij diefstal, door de verzekering gedekt zijn.
Voordat je voor verassingen komt te staan, zou ik dat maar eens bij de verzekering navragen.
De kluis in de bank is natuurlijk het beste, maar vreselijk omslachtig.

Mijn collectie hoeft niet verzekerd. Het overgrote merendeel is volgens de meeste mensen zo lelijk :smiley:

Zeg dat niet te snel Henrik. Je horloges extra’s verzekeren kost niet zo veel per 1000 euro. Het is goed om hier voor de brand over na te denken dan na de brand moeten vaststellen dat wat je had nooit meer terugkomt.

Gerwin

Nivelacuso Schreef:

Ik heb de vakantie tot groot genoegen van vrouw en
kinderen behoorlijk horlogeloos doorgebracht. Kon
het toch niet laten een juwelier binnen te gaan
die o.a. een Girard Perregaux Tourbillon met 3
Gouden Bruggen in de etalage had.

De verkoopster had werkelijk geen idee wat het
horloge voor moest stellen en gaf me het horloge.
Daar stond ik dan met gympen en korte sportbroek
en T-shirt (geen gezicht). Ze zei nog wel dat het
een heel duur holroge was, ze wierp een blik op
het prijskaartje en zei dat de prijs 7450 Euro
was. Ze zag 1 nulletje over de kop,de prijs was
74500 EURO.
De eigenaar liep helemaal rood aan, toen hij zag
dat het dure kleinood al om mijn pols zat en liet
vriendelijk doch uitdrukkelijk merken dat ik hem
direkt af moest doen.

Jammer, was een goede investering geweest voor
7450…