Kopen via Internet/Buitenland

Beste forumleden,

Ik wil graag een Zeno horloge hebben. Na wat speuren op Internet ben ik bij www.sayin-watches.com uitgekomen. Heeft iemand ervaring met bestellen via Internet. Hoe zit het met de garantie als je een horloge koop via Internet, of in het buitenland. Moet je extra BTW afdragen als je via Internet koopt.

Ik heb gehoord dat een automatisch/mechanische horloge gevoelig voor stoten. Is het dan wel raadzaam om het via Internet te bestellen.

Met vriendelijke groet,

Eddy

Je betaald geen invoer rechten binnen europa.
Als ze het goed verpakken, is er niks aan de hand.
Garantie tja als het horloge kapot gaat ben je wel een hoop tijd en geld kwijt voor het versturen.

Uit ervaring kan ik zeggen dat Sayin een zeer betrouwbaar adres is.

Garantievoorwaarden verschillen per merk: in het algemeen geldt bij de “grote merken” dat er een wereldwijde garantie is via de dealers.

Kijk voor je belastingvragen eens op http://www.douane.nl

Groeten,
KJ

Neem gewoon even contact op met Sayin (Marley), zij is zeer betrouwbaar en kan je alles vertellen over eventuele invoerrechten / BTW, en zij is ook regelmatig in Nederland, dus opsturen hoeft misschien niet eens.

Ruud

@Patrick: Zwiteserland is geen EU-land. Ligt wel in Europa.

@Eddy: Wat Ruud zegt; gewoon even bellen. Marley spreekt Nederlands dus een taalbarrière is er niet.

Gerwin

Met bovenstaande eens, Sayin is absoluut betrouwbaar, Marley spreekt 100% Nederlands (post zelfs regelmatig) en even bellen beantwoord alle vragen, ook betr. invoerrechten :wink:

Jaap

Jaap Schreef:

Met bovenstaande eens, Sayin is absoluut
betrouwbaar, Marley spreekt 100% Nederlands (post
zelfs regelmatig) en even bellen beantwoord alle
vragen, ook betr. invoerrechten

Jaap

Marley spreekt niet alleen nederlands ( misschien nog 90%) ze is NEDERLANDSE.

Groet
Marley

'k weet het :wink: Venlo toch? :slight_smile:

Hoi,

Ik heb een Zeno besteld bij sayin-watches. Als het goed is heb ik hem eind volgende week.

De Zeno Pilot Oversized 8554DD-CW.

http://www.sayin-watches.com/home.php?markid=31&bildid=793&adminid=&sprache=3&seite=3

Groet,

Eddy

Mooi klokje Eddy, met die opgelegde indexen. Eentje uit de categorie waar mijns inziens het nieuwe Valgranges kaliber A07.111 in thuis hoort, maar het is denk ik een kwestie van tijd dat Zeno dit kaliber gaat toepassen.

Veel voorpret en we zien graag foto’s wanneer je het horloge hebt ontvangen.

Gerwin

Jaap, je hebt gelijk,

Ik ben Venloose.

Kijk eens op www.ebay.de, daar staan er genoeg op en de meeste versturen wereldwijd.

Hallo,

Ik heb een zeno besteld bij sayin-watches. Nu stuurde Marley mij een email met het volgende:

BELANGRIJK:

Het betreft namelijk de datum snelschaltung. ( Het is niet alleen zo bij dit
horloge, maar bij alle horloges die een datum snelschaltung hebben.)

Als je de datum wilt instellen, mag je de snelschaltung NOOIT gebruiken als
de wijzers tussen 10 uur en 2 uur staan. Datum kun je dan wel wisselen, door
de knop helemaal uit te trekken, dus door het draaien met de wijzers
Tussen 10 en 2 uur is het mechanisme al in gang gezet om de datum te
verwisselen. Als je dan deze snelschaltung gebruikt kun je de radertjes
kapot draaien.

Kan iemand mij uitleggen wat ze bedoeld. Betekend dit dat de grote en kleine wijzers niet tussen 10 en 2 mogen staan om de datum aan te passen.

Groet,

Eddy

Hallo Eddy,

Wat Marley bedoeld is dat wanneer de uurwijzer tussen de 10 en 2 staat (nog preciezer is tussen de 22 en 02) het mechaniekje dat zorgt voor het verspringen van de datumaanduiding al in gang is gezet. Je moet het je zo voorstellen dat vanaf 22:00 uur de radertjes als het ware op elkaar beginnen in te grijpen. Na 02:00 uur is dit proces afgelopen.

Wanneer je nu de wijzers met de hand versteld wanneer de raders op elkaar ingrijpen je het verspringen van de datum kunt forceren en hierdoor het mechaniekje kan beschadigen. Vandaar de waarschuwing hier voorzichtig mee te zijn.

Het gaat met name om de uurwijzer en niet om de uur- èn minuutwijzer zoals jezelf aangeeft in je laatste zin. Hopleijk is het nu wat duidelijker.

Gerwin

050603 ‘Grote wijzer’ gewijzigd in ‘uurwijzer’.

Gershwin schreef…
wanneer de grote wijzer tussen de 10 en 2 staat

Ik neem aan dat je de kleine wijzer bedoelt. Bij mijn horloges worden de uren met de kleine wijzer aangegeven.

Hallo,

De grote en de kleine wijzers bedoel ik.

Groet,

Eddy

Helemaal gelijk Andre, ik zal mijn berichtje even aanpassen.

Gerwin

Bedankt Gerwin,

Zo zie je maar weer dat na een zeer lange tijd in het buitenland, de mogelijkheid om zich in het nederlands goed uit te kunnen drukken, langzaam aan het verdwijnen is.

Dit is natuurlijk alleen maar zo als het horloge een datum snelschaltung ( wie kan me hiervoor het nederlandse woord geven? ) heeft.

Groet
Marley

Datumcorrectie of correcteur de quantième.
Bij de MEESTE hedendaagse calibers is het “vingertje” of meeneempal op het datumwiel, mobiel opgesteld, dwz. dat indien men de datumcorrectie verzet op het moment dat het mechanisme voor de datum al bezig is de datumschijf voort te duwen, de mobiele vinger geen schade kan aanbrengen aan de datumschijf.

Freddy

Halloo,

Ik heb mijn Zeno vandaag per post ontvangen. Wat een mooi horloge. Kan iemand mij uitleggen hoe ik foto’s kan uploaden?

Groet,

Eddy