Kras op Rolex: hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Dag allemaal!

Onlangs ontdekte ik een heel oppervlakkige kras op de band van mijn Rolex. Mijn vraag voor jullie is nu: hoe kan ik dit het beste oplossen?

Alvast bedankt !

1 like

Niet het antwoord dat je wilt horen maar: blijven ademen en doorgaan met je leven. Er komen nog meer krassen op en deze is sowieso het weghalen niet waard. Nu valt het op als het de enige is, over een tijdje niet meer.

39 likes

DOE. HET. NIET.

Dan ga je een verschil zien in het borstelpatroon van de band, dat is nog veel erger…

3 likes

man up.

6 likes

Niet.
Gefeliciteerd! Je eerste kras. Nu maken de volgende niet meer uit.

23 likes

Jeetje. Ik zou een nieuwe kopen.

24 likes

Leef en laat leven, vooral je horloge!

Ja en deze weggeven aan de eerste die reageerde.
Is nu toch niks meer waard.

8 likes

Lichtjes opschuren.

7 likes

Hoort erbij anders moet je hem in het doosje laten zitten, maar zo op de foto te zien heeft de band wel meer beschadigingen? ( vraag me zelfs af of hij origineel is)

3 likes

Daar zou ik dus niet zomaar aan beginnen bij een Rolex, probeer het juiste schuurgereedschap voor het goede patroon te vinden, niet te doen. Je kan er lastig achterkomen wat de vorige ‘polijster’ gebruikt heeft.

En op die andere beauties heb je nog nooit een kras gemaakt?

3 likes

Zon 228235 krast nooit. Rolex goud.

2 likes

Ach ge kent eventueel de ganse band meepakken. Tis een flinke rol.

2 likes

Doet het nog wat met de waarde?

Ja. Waarde is nu 0.

Je mag hem opsturen naar…

2 likes

Ik weet het niet. Ik denk …

5 likes

Een Hulk en een Day Date hebben van pak ‘m beet 15k en 30k en je dan zorgen maken over de waarde van een vintage Rolex met een krasje, I don’t know hoor…

Als ik beide modellen zou hebben dan zou die vintage niet zo vaak polstijd krijgen ben ik bang…

Ik sluit me bij @TheWornWatch aan: DOUBT

4 likes

Service beurt bij een geautoriseerde Servicecentrale van Rolex. Rsc. Keulen of brussel bijvoorbeeld.

Zit helaas niks anders op. :upside_down_face:

1 like

In de prullenbak ermee en een nieuwe kopen.

1 like