Kroon voor Omega Seamaster Polaris chrono

Wie o wie heeft er wellicht een kroon liggen voor bovenstaande Polaris.

Als je het kastnummer hebt is het zoeken makkelijker.

Leuk om te zien dat je hem nog heb :grin:

1 like

Jazeker :blush: Deze dient nu even als voorbeeld en ik draag hem regelmatig :+1:

1 like

Heb je een punt: 386.1031

Volgens mijn aantekeningen zou het artikelnummer 069ST42110M moeten zijn. Is denk ik door een Omega gecertifificeerde horlogemaker nog wel nieuw te bestelln bij de swatchgroep.

2 likes

Dank voor deze info. Dat helpt sowieso :+1: Ik weet dat het nog te krijgen is via de officiële kanalen, maar wilde uiteraard eerst hier op het forum kijken.

Ook op Ebay tegen een premium prijs te koop. Ga wel voor een echt nieuwe, dit i.v.m. de waterdichtheid.

2 likes

Ik zou ook een nieuwe aanraden, bij polarissen en prebonds is de kroon niet het meeste geweldige stuk van het horloge. @Floris155 of @BMWX6M kunnen je vast verder helpen, de ‘kleine’ investering voor zo’n mooie chrono polaris is het zeker waard!

2 likes

Klopt, sommige leden hebben ook nieuw materiaal. Vandaar de vraag. Waterdicht hoeft het horloge overigens niet te zijn.

Hierop gaat het dan fout, een gecertificeerd Omega horlogemaker zal geen losse kroon leveren of alleen monteren als de andere pakkingen niet goed zijn.

Omega wil de kwaliteit van de reparaties verbeteren en vandaar de eisen.

De juiste kroon is nog steeds nieuw te bestellen bij Omega

4 likes

Weet ik, zie reactie boven :+1:

Waarom laat je hem gewoon niet even waterdicht maken?

Dan ben je er gerust in dat je nog lang geniet gaat hebben van het horloge.

Deze horloges zijn het waard om te koesteren en te onderhouden zoals het hoort.

Kroon zal een gecertificeerde Omega horlogemaker helaas niet apart kunnen leveren zoals @Horloge24 aanhaalt, dan ben je aangewezen op e-bay voor gebruikte onderdelen.
Weet wel dat deze onderdelen vaak onderdelen zijn die de klant bij een servicebeurt terug heeft gekregen en via e-bay willen ze een stuk van die servicebeurt terug verdienen met deze oude onderdelen.
Of deze onderdelen nog te hergebruiken zijn laat ik in het midden, maar waarom zou je risico willen lopen?

1 like

Helemaal juist. Ebay losse kroon of uit geopende verpakking is vragen om ellende.
Bij een waterdicht service door b.v. Horloge 24 of Floris 155 krijg je ook nieuwe pakkingen voor het glas, de achterdeksel en worden de drukkers naast de kroon ook vervangen.

2 likes