Kurfurst mannen polshorloge

Dag, ik heb een oud horloge gevonden tussen de spullen van mijn pa. Kan iemand mij er wat meer over vertellen, het betreft een goudkleurig mannen polsuurwerk van het merk Kurfurst 17 jewels incabloc.

2 likes

Hoi, foto misschien?

En zoek even op de site misschien vind je dan al wat meer info.

1 like

Kijk, dit vind ik nu oprecht een correct en behulpzaam antwoord. Meestal worden dit soort vragen direct om zeep geholpen (niet door jou hoor, begrijp me niet verkeerd, maar door anderen)!

2 likes

Kurfurst was een merk dat werd verkocht door Keurkoop Postorders. Keurkoop was een van de bedrijven van Bram van Leeuwen, de oprichter van het NTI. Volgens mij werd het onder private label voor hen gemaakt. Ik heb er in de jaren '70 ook wel eens een horloge van gekocht.

Deze is denkelijk verguld en niet van massief goud en daardoor zo goed als niets (een paar tientjes) waard. Triest maar waar. Als je goudmerkjes tegenkomt dan is hij alleen de goudwaarde waard. :slightly_smiling_face:

3 likes

Wat een mannetje was dat zeg.

3 likes

Hahaha… dat was ie zeker.:smiley: Maar het was ook een hele slimme en succesvolle zakenman. Hij heeft een aardig boek destijds geschreven, over hoe hij zijn succes heeft behaald. :slightly_smiling_face:

1 like

Echt bedankt. Nu heb ik tenminste een interessante uitleg. Voor mij is dat meer van waarde dan de waarde van het uurwerk.

1 like

Graag gedaan Linn en als het horloge van jouw vader is geweest kan je het ook gewoon af en toe gaan dragen. Hij ziet er nog best redelijk uit op die foto. :slightly_smiling_face:

Ja het is eigenlijk nooit gedragen, maar zijn dagen in de kast versleten samen met een tiental zakhorloges en twee ato klokken. Nu begrijpen we pas waarom we nooit in die kamer mochten komen.

1 like

Dat is herkenbaar voor mij. :wink: Als je meer over de zakhorloges wilt weten kan je hier op het forum naar de bruine rubriek gaan; die is speciaal voor vintage- en zakhorloges. Daar is best wel veel kennis aanwezig op dit gebied. Veel succes gewenst! :+1:

1 like