Kwaliteits quartz, maar dan 38mm?

44 mm lug to lug om precies te zijn :grin: voor de SBGF017, net even gemeten voor je.

Ik draag hem wel altijd op leer, maar ben er nog steeds blij mee.

3 likes


Breitling Colt quartz vintage duiker of toolwatch van rond de eeuwwisseling.
38mm, 43 L2L
Mits een beetje zoeken binnen budget…

BTW deze is niet te koop :wink:

1 like

Jep, met heel goed zoeken! Krijg hem volgende week zelf eindelijk ook hier, hij ligt al een half jaar op me te wachten!

2 likes

Weet niet of hier mag linken naar Reddit, maar daar heb ik de mijne ook vandaan, ze gaan voor ongeveer 1500 USD met onderhandelingsruimte :wink:

https://www.reddit.com/r/Watchexchange/comments/i7ay63/wts_omega_226250_36mm_seamaster_prof_quartz/

En een overzicht van de algemene verkoopprijs voor dit model:
https://watchcharts.com/watch/1347/omega-seamaster-300m-quartz-2262-50

Die krengen komen altijd uit de VS van reddit. Heb ik niet zo’n zin in. Mag je weer een paar honderd aftikken aan belasting ook.

Ah check! Zal in ieder geval mijn voelsprieten uithouden :wink:
Succes met de zoektocht!

Tissot PR 100 COSC. Heeft een ETA F06.411 “Precidrive” kaliber.
In meerdere uitvoeringen.


1 like

Heb je deze twee al gezien hier op HF. Ik zou het wel weten :wink::

3 likes

Uit de vintage hoek: de IWC 3740, wel 36mm

5 likes

Heb je die voor rond de 1000,- euro?

Ik was eigenlijk nog maar in de orienterende fase en alleen nog maar aan het kijken wat er uberhaupt bestaat in de verschillende prijsklassen. En ik ben bijna klaar met sparen voor een Nomos die ik al heel lang in het oog heb. Maar die is nieuw en de SBGF015 is best leuk. Die SBGX005 doet me dan weer minder.

Ok, weet iemand de normale service interval van een HAQ? Ik lees een ‘theorethische’ 50 jaar voor een 9f, maar als het geen 9f betreft? Vijf, tien, twintig?

2 likes

Wanneer de tijd tussen batterijwisselingen merkbaar korter wordt, zou ik zelf een beurtje inplannen. O ja, en bij elke batterijwissel de dekselpakking controleren en invetten, indien nodig vervangen. En een druktest laten doen (met bewijsje) als het een duiker betreft. Zo´n HAQje is tenslotte net iets duurder dan een No (0) jewels assembled in China werkje.

Watvoor vet kan ik daarvoor het best gebruiken? Een 8j uurwerk slikt een normale knoopcel, dus ik neem aan dat ik bij zoeen het wel zelf kan doen.

Bergeon siliconenvet voor dekselpakkingen.

Zorg voor een goed passende kastopener.

1 like

Ik heb er één met drie pootjes waar je de pootjes kan wisselen en het is zeker niet de eerste die ik eraf schroef, dus dat moet goed komen. Ik heb zelfs zo’n balletje

1 like

Waar zijn goede plaatsen om horloges te vinden voor een mooie prijs?

Wat een mooie foto van die pre-Bond… :+1:

Ik weet niet waarom, maar de dag nadat ik zei dat die SBGX niet zo was is er toch een klik ontstaan. Alsof ik het ontwerp opeens snapte.
Toen ik verder keek naar wat er bestaat rond de €2000 zag ik dat ik daar niet erg warm van werd. Het is wel mooi, maar niet €1000 mooier. En alles wat goedkoper is vond ik wel leuk, maar ik denk dat ik later toch weer richting een GS zou gaan. Daarnaast vind ik modellen als de Tissot Gentleman erg mooi, maar veel te groot. Dat is nog een hokje die hij aanvinkt.

Dus ik heb hem uiteindelijk toch gekocht! Bedankt voor de tip.

4 likes

Graag gedaan! Ben benieuwd naar je foto’s.

Super keuze…!! :+1:t3:
Mooi horloge en die 9F-quartz gaat je hart echt wel veroveren… Heb er zelf momenteel één en voorheen meerdere gehad. Het warme gevoel wat ik voorheen had bij automatische uurwerken is door de 9F-quartz omgeslagen naar die richting.

Veel draagplezier…