Le Coultre, Power Reserve, cal 481, Bumper Automatic

Beste Horlogeforum leden,
Ik ben nieuw hier en zou graag jullie advies willen vragen over het volgende.
Een tijd geleden heb ik een Le Coultre Power Reserve (cal 481) gekocht. Omdat ik het horloge niet meer draag wil ik kijken of ik het kan verkopen om er iemand anders blij me te maken.
Het is naar mijn (amateur) mening in goede staat (werkend, zie foto’s).
Welke geïnteresseerde winkel/handelaar zouden jullie kunnen aanraden voor dit klokje? En welke prijs zou een beetje redelijk kunnen zijn?
Alvast veel dank voor jullie hulp!
Vriendelijke groet,
Remco

2 likes

Is de wijzerplaat opnieuw opgemaakt? Het ziet er wat rommelig uit zo.

3 likes

Dank je Koekoek, ik zou het niet weten. Misschien is het omdat de foto in hoge reolutie is gemaakt? En wanneer je dan zo ver uitvergroot lijkt het wat rommelig. Met het blote oog ziet het er scherp uit.

Ik denk dat @koekoek Gelijk heeft, volgens mij hoort het font er ook anders uit te zien; dit is denk ik wel een originele wijzerplaat:

.

@koekoek heeft gelijk de wijzerplaat is overnieuw opgemaakt. De cijfers worden ook nooit op deze manier op de plaat gezet. De index op de 6 ziet er ook niet uit. Staat scheef, JLC zal zoiets nooit maken.

Volgens mij zie je door de bolling van het glas alleen de bovenkant van een zes…

1 like

Denk ik ook; er zit ook een enorm hoog glas op, zie de tweede foto. :grimacing:

Er staat zo te zien ook niet de tekst swiss made op bij de 6. Dat is ook een kenmerk dat de wijzerplaat overnieuw is opgemaakt

Dank allemaal voor de snelle en kundige reacties.
Maar nu even terug naar mijn vraag… waar zou ik deze kunnen verkopen en voor welke prijs ongeveer?

Je zou eens op ebay kunnen kijken voor wat voor bedragen deze horloges in een vergelijkbare staat verkocht zijn:
https://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=lecoultre%20power%20reserve&LH_Complete=1&LH_Sold=1&rt=nc&_trksid=p2045573.m1684

En je zou hem ook op ebay kunnen verkopen natuurlijk.