Leren band schoonmaken

Hallo,

Allemaal ik heb een Hamilton X-wind met leren band en draag deze graag.
Nu is de band inmiddels aardig aan het stinken.
Hoe kan ik deze weer een beetje schoonmaken?

en het probleem ligt echt aan het horloge? :wink:

Onder ‘How do I clean my sweaty, stinky leather watch strap?’ kwam ik de tip tegen om een pasta te maken van water en baking soda (natriumbicarbonaat/dubbelkoolzure soda als ik het goed heb) en na intrekken af te spoelen en te laten drogen.

Nooit geprobeerd, dus misschien eerst op een minder favoriet bandje testen?

Als het maar niet dezelfde uitwerking heeft als zoutzuur
zou jammer zijn!!X(

dennis the menace Schreef:

Als het maar niet dezelfde uitwerking heeft als
zoutzuur
zou jammer zijn!!

Nee, gewone huishoudsoda is niet geschikt, maar dit spul kun je zelfs in de keuken gebruiken, o.m. ter verluchtiging van gebak en om het zure effect van yoghurt of karnemelk in beslag te verlagen.

Ik heb ooit gehoord en inmiddels ook al een maal geprobeerd met handzeep, een ZACHT borsteltje en lauw/warm water. Hier wordt het redelijk schoon van.

Handzeep goed op het bandje inborstelen (niet te ruw), even in laten werken en GOED afspoelen met lauw/warm water.

Het allerbelangrijkste is dat je het bandje daarna NIET op een warmtebron laat drogen. Dan kan deze nl gaan scheuren.

Ik heb toen Zwitsal handzeep gebruikt want wat goed is voor babytjes dat moet ook goed zijn voor bandjes…

Kijk voordat je het bandje schoonmaakt eerst of er geen scheurtjes inzitten anders zou ik het niet doen!

Succes!