Let op Speedmaster- Venlo

Op marktplaats staat de volgende speedmaster:http://link.marktplaats.nl/170064401

Navraag via email levert het volgende antwoord van de verkoper:
Dag Jack,

Het horloge is geheel in originele staat. Dit mag U (op eigen kosten) laten controleren bij een juwelier.

Zelf heb ik het horloge 2de hands gekocht van een vriend van me. Aankoopbon heb ik helaas niet meer. Ik heb hem al 3 jaar in mijn bezit en ongeveer een jaar geleden een klein servicebeurtje gegeven. Volgens de Juwelier was dit niet nodig omdat het horloge er heel netjes uit zag van binnen en perfect op tijd liep. Het horloge heeft gewoon nog alle schakels eraan vast zitten. Mij zit het horloge net iets te wijd.

Reden verkoop: Ik heb een Breitling op het oog.

Graag hoor ik van U.

Mvg,
Raoul

EN NAVRAAG OVER HET HORLOGENUMMER:
Hallo,

Dat was ik er inderdaad vergeten bij te vermelden.

Het serienummer is: 54798646

Het serienummer heeft U altijd nodig bij een reparatie of een extra onderdeel te bestellen.

Mvg,
Raoul

EN TOEN VOND IK DIT:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190209250403&indexURL=2#ebayphotohosting

EN ZIJN REACTIE NADAT IK HEM ERMEE CONFRONTEERDE:
Dag Jack,

Je hebt gelijk. Maar het horloge is wel origineel. Mensen denken misschien meteen anders over als het horloge uit het buitenland komt. Vandaar mijn verhaaltje. Het horloge heeft alsnog een servicebeurtje gekregen, en loopt zeer nauwkeurig. En vriend van mij heeft op het horloge geboden, maar nu heb ik een Breitling op het oog. Vandaar de verkoop van het horloge. Ik heb niets te verbergen en U kunt altijd nog het horloge vrijblijvend bekijken. Had U eigenlijk wel serieuze interesse of was U daarop uit? Want ik had het horloge een week geleden op internet gezet. Maar eraf gehaald omdat het niet mijn eigen foto’s zijn.

Mvg,
Raoul

Helaas. Eerlijke speedmasters van eerlijke verkopers zijn weer eens moeilijk te vinden op Marktplaats. Waarom nou liegen? Zeg gewoon dat je hem via ebay hebt gekocht en dat hij niet bevalt.

U BENT GEWAARSCHUWD.