Leuk horloge voor een 13-jarige?

Voor iemand van 13. Wat is dan een leuk horloge?

Hij wil graag een leren band en qua prijs <€50. Hij kwam bij mij omdat ik ook een mooi horloge heb, maar in dit prijssegment ben ik niet zo bekend. Ik denk dat het gewoon een plakmerkje wordt?

Wie heeft wel een idee? Een Timex?

Misschien is dit wat?

4 likes

Een 13-jarige wil geen “kinder” dingen denk ik, maar meer iets wat op “grote mensen” dinge lijken.

Maak er 100 euro van…

Kun je een 5je kopen.

Geen kinderding kopen idd.

Zoiets dan misschien?
horloge met sundail

Zoiets voor drie tientjes?

https://m.kish.nl/nl/426814/casio-collection-mrw-200h-1bvef/?affiliatenetwork=googleshopping&gclid=CjwKCAjwtvnbBRA5EiwAcRvnpp6XnBeo52Kxh1zyjzjefw7pGJPGbV30uI7n1UOiSoHTSsdehDEhLBoCFq8QAvD_BwE

Oops sorry, op leer …

3 likes

Oke, nu serieus.
Wat denk je van deze,
een automatic ETA uurwerk .

Maakt ie wel de blits mee bij zijn vriendjes (en schoolmeester/leraar :slight_smile: )

da’s al beter :slight_smile:

De tegenwoordige schoolmeesters hebben misschien geen idee wat dat voor een ding is.
Hun kennis is ver beneden het peil van 50 jaar geleden.
Die hebben vermoedelijk nog nooit van een zonnewijzer gehoord.

1 like

Kijk anders eens op de site van Monsterwatches.nl

Staan veel betaalbare Seikos op, ook in diameters 36_40mm

Eens kijken op Ebay naar Vostok Komandirski, is dikwijls al te bestellen voor minder dan € 50 nieuw en geleverd…

1 like

Leren die ook nog eens wat.

Even mijn ervaring.

Mijn oudste is nu 14. Auto gek absoluut. Maar wen horloge met een auto logo erin ga ik hem absoluut niet blij mee maken.

Ik zou iets echts kopen, leuke seiko automaat. Duiker,sport,5je of zelfs een echte Rus maak je hem veel blijer mee voor een langere periode ook… beetje neutraal qua kleuren en hij is het mannetje… met 13 en een nep of kinderen geval om de pols gaat niet werken in de harde wereld der kinderen.

Laatste aanwinst van mijn zoon is,

Maar hij draagt ook vol trots een mooie 5 op leer.
00911b942876bc63497209f4a791069cdc0e4257_1_339x500 (1)

2 likes

Dankjulliewel. Autologo erin is inderdaad niets. Ik ga eens kijken voor een 5-je.

1 like

seiko 5

Casio F-91W wie kent hem niet

2 likes

Die kreeg ik eindelijk toen ik m’n ouders kon uitleggen dat vijf uur thuis zijn 17:00 was.
Een paar jaar later dacht ik overigens dat ze 05:00 bedoelden maar dat is weer een ander verhaal…

1 like

Ik ben heel benieuwd naar aanleidig van welk onderzoek je jouw goed gefundeerde mening hebt gevormd.

Een vintage 5-je. Valt binnen je budget en vaak een iets kleiner maatje wat beter bij een 13-jarige past. Maak eens een gezocht aan in het blauwe deel. Er zullen er vast wel zijn die je kunnen helpen.