leuk kadootje ontvangen en open gesmeten

Mooi hoor.

ondertussen glas aangepast. Het punaise glas onderlangs afgevlakt en dan terug geplaatst. Nog niet helemaal wat ik wilde maar al veel beter en t stoort me niet meer of toch veel minder

we komen van dit:

en nu is t zo:

het punaise glas is meer dan de helft in hoogte afgevlakt.

nu is t ie klaar, de wijzers zijn voor bij de volgende onderhoudsbeurt. Tegen dan hoop ik de juiste wijzers gevonden te hebben.

7 likes

Sow! Dacht eerst, wat stoort hem nu met dat punaise glas. Ziet er toch prima uit.

Maar nu ik dit zie, snap ik het volledig.

Mooi gedaan weer :+1:

1 like

Heb je nu nog wel voldoende “vlees” om het glaasje op zijn plek te kunnen laten?

ja hoor, ik heb het glas “maar” gehalveerd" en je ziet dat het nog iets uitsteekt en dat beetje uitsteken is nodig om de centrale secondenwijzer op te vangen. maar nu steekt het glas niet meer boven de lugs uit en dat vond ik toch mooier.

Zo een punaise glas is met een onderkant die recht naar benden afloopt, dus je kan er wel wat afhalen en dit punaise glas was maar liefst 4,8 mm hoog, dus er kon echt wel wat af. Maar inderdaad wel goed blijven kijken dat je nog een stukje rechte rand overhoudt en ook goed kijken naar de hoogte die je minimaal nodig hebt met de centrale secondenwijzer.

En verders ook goed kijken dat je gelijkmatig afvlakt en je geen schuinte creëert.

1 like

Hoe is deze dan in de bezel geklemd?

gewoon zoals het vorige glas: met het bergeon glasklemmetje beetgepakt, het klemmetje strak aangedraaid, dan het glas in de bezel geplaatst en klemmetje los gedraaid. Dus eigenlijk zoals elk ander acrylglas, met een overmaat van pakweg 0,02mm in de bezel geperst.

Er is geen enkele druppel acrylglaslijm aan te pas gekomen.

2 likes

Ah, dat is wat je bedoelde met voldoende rechte rand overhouden :grin: helemaal duidelijk! :+1:

1 like

Top verhaal, dank voor het delen. Geniet van deze prachtige Longines. Deel je nog met ons het verhaal van de baron?

Leuk verhaal en mooi stukje vakmanschap :+1:t2:

Heerlijk stuk om te lezen.
Veel plezier van je cadeau!