leuk verhaal over Rolex Paul Newman

even opletten wanneer dit op TV komt. US Veteran koopt in 1970 nieuwe Cosmo Paul Newman maar draagt hem niet en haalt hem ook niet uit de stickers …

14 likes

Wat een verhaal.

Dat zijn de mooiste verhalen

Kijk! Dat is een lekkere ontdekking!

Wel bijzonder dat je hem 50 jaar lang helemaal niet draagt btw.

1 like

Fantastisch! :smiley::+1:

Te mooi om te dragen, dus snel ermee in de kluis om nooit meer te zien. Vaag, maar wel gaaf om een ongeschonden exemplaar te hebben.

Maar waar ligt het bijzondere in dit verhaal, of bedoelt men het bijzondere geluk van de appreciatie van het model tegenwoordig, gemeten aan de financiële waarde?

Een man koopt een horloge en doet het decennia in de kluis is immers geen spannend verhaal.

4 likes

Zag het gister voorbij komen, prachtig verhaal!

Prachtig verhaal, ik ben benieuwd naar de daadwerkelijke aflevering

Mooi verhaal

Lekker 5 ton in de pocket door zo’n oud stuk blik.
Snel verpatsen en in de zon gaan zitten.

5 likes

Wel zorgvuldig en regelmatig zonnebrand (laten) smeren :sun_with_face:

2 likes

was het al op TV dan? Of alleen de Hodinkee aankondiging?

Zoals in de comments op Hodinkee al te lezen is, afgaande op die foto’s ziet het er niet ongedragen uit…

Voor de rest, eens met Skeletor hierboven. :face_with_hand_over_mouth:

Grappig dat horlogeliefhebbers over het algemeen lijken te smullen van een dergelijk verhaal. Maar als je nu een Rolex koopt en hem voor rendement in de kluis legt wordt je bijkans gevild hier op het forum​:face_with_raised_eyebrow::smile:

Voor wie het filmpje wil zien, het is nu beschikbaar:

Een ding dat me opvalt: die ‘expert’ van Antiques Roadshow zegt dat dit horloge hetzelfde type is als het horloge van Paul Newman ‘dat op dit moment geveild wordt’. Dat zou betekenen dat dit filmpje dan toch stiekem al meer dan een jaar oud is… kan ook zijn dat het geen expert is :joy: (zou niet de eerste keer zijn…)

4 likes

Wat mij opvalt is dat alles al netjes op het bordje gepint is en het die man al lang duidelijk is dat het een waardevol horloge is.

#murrica… alles fake

1 like

Wat ik me bij dit model altijd afvraag is of men dit horloge nou echt zo mooi vindt, of dat het meer een kwestie is van zeldzaamheid en daardoor verzamelwaarde. Ik moet eigenlijk zeggen dat ik het zelf maar een beetje een raar ding vindt. Vooral de subdials staan wat mij betreft op de verkeerde plek; veel te ver naar buiten. Het zou volgens mij veel mooier zijn als ze halverwege het middelpunt van het horloge en de chapter ring zouden zitten. Of vloek ik nou in de kerk?

3 likes

Ik denk dat hij eerder bedoelt: tegenwoordig of momenteel, niet “op dít moment”.

Ik interpreteerde de “val” ook met een grote korrel zout, getuige de grijns op z’n gezicht. Ik geloof ook niet dat de taxateur het erg serieus nam.

Bij “Tussen kunst en kitsch” weet je ook al dat je prijs hebt als je “aan tafel mag”. Meestal zitten daar mensen die dondersgoed weten wat ze in handen hebben, zelden een aangenaam verrast persoon

Je vloekt. De pn witte dial black chapter is super.

Tja, het is Amerikaans, dus de kans op fake is groot… :slight_smile:
(dat vallen van die knul was inderdaad mooi ingestudeerd :wink:)

maar zoals het ook werkt (zelfs bij ‘ons’ eigen Tussen Kunst en Kitsch)… zodra die gasten zien dat ze iets bijzonders hebben wordt het op zeker mooi tentoongesteld, zendtijd ingeruimd, etc etc. Tegen die tijd weet die gast natuurlijk ook dat ze iets bijzonders hebben … en weet ie misschien de prijs indicatie al, maar zeker weet ie dat het iets bijzonders is.

(ik heb EEN keer eerder gezien bij een Engelse versie van Antiques Roadshow dat een dame echt - niet ingestudeerd - flauw viel. Die had een of andere zeldzame staande klok met een miljoen taxatie. Die had op zeker NIET de prijs van tevoren gehoord… )

Maar blijft een leuk verhaal!