Levertijd

Ik zou graag een Submariner en Daytona in staal aanschaffen het liefst nieuw en bij een AD. Na wat informeren tot de conclusie gekomen dat dit een onhaalbare zaak is. Van verschillende dealers te horen gekregen dat ze niet meer aan wachtlijsten doen, de ene die dat wel deed gaf aan meer dan 12 jaar voor de Daytona en 4 jaar voor de Submariner.
Nu vind ik wachten niet erg en zijn het toekomstige erfstukken, maar ik wil ze wel graag zelf ook nog even dragen.
Zijn er nog adressen met wel redelijke levertijden?

7 jaar geleden een witgouden Daytona gepast bij een AD in Sevilla. Moest toen 14.000 kosten, spijt dat ik dat niet gedaan heb tot de dag van vandaag.

1 like

Nee :smile:

1 like

Als je het niet erg vindt om een dikke premium te betalen, dan zijn er voldoende adressen :wink:

1 like

Ik zie op het forum dat mensen die een submariner zoeken en zich inschrijven vaak na een paar maanden al een telefoontje krijgen. 4 jaar is wel veel.

Gewoon volhouden. Ik haalde de mijne na een poosje om de 3 weken te hebben gebeld met een AD.

Kan dus wel met een beetje mazzel…

2 likes

En hoe lang moest je in totaal wachten?

Ikzelf ong 2 maanden uiteindelijk…

Dus 2, 3 keer bellen. :nerd_face:

Jij moet meedoen aan een quiz, rekenwonder…:rofl:

Naar meerdere AD’s dus…

1 like

Submariner zou je normaal gezien na een paar maanden moeten kunnen krijgen. Die 4 jaar is schromelijk overdreven.

Daytona is natuurlijk een ander verhaal, bijna onmogelijk om er bij een AD aan te geraken. Tenzij je er natuurlijk 200 of 300k stukslaat aan uurwerken en juwelen. Gouden Daytona is natuurlijk een prima alternatief, met name de wit gouden met de racing dial :heart_eyes:

Ik lees net een topic dat alles gaat / bezig is met crashen. Ik denk dat je volgende week je Daytona wel kunt ophalen.

1 like

Heeft er ook mee te maken hoeveel geld je al naar je AD gebracht hebt afgelopen jaren.

Eigenlijk is alles hier al gezegd:
Wachtijden zijj vaak overdreven
Je moet een beetje geluk hebben
Ga vaak langs bij een AD en drink een kopje koffie
Bel regelmatig, of app met de vraag of de Rolex markt al ingestort is.
Whatever
Doe iets om op te vallen, de mensen die er werken zijn net normale mensen.

1 like

Dit zijn toch wel positieve signalen! Heb je dan de hoofdprijs betaald of mocht je voor de Rolex listprijs / adviesprijs langskomen?

Bij AD betaal je gewoon list (en als je vriendjes bent soms een tik er onder)

1 like

Dat zal dan wel bellen worden. Dichtsbijzijnde dealer is 1 uur rijden…
Nu eerst kijken of ik een omega speedmaster 57 kan vinden.

Voor list bij een AD.

1 like

mischien ivm corona crisis dat ze wel weer te bestellen zijn. Volgens sommige hier op het forum stort de hele markt in, dus zou even gaan bellen.

1 like

Ik heb laats nog gevraagd of ze een Rolex Hulk voor mij konden regelen… dat is dus zo goed als onmogelijk zeiden ze.

1 like

Dus niet onmogelijk :sunglasses:
Blijven bellen of je aub 9k mag gaan weg brengen :joy:

1 like