Live Vanuit de Werkplaats van DUMET

Die witte met fluted kast :heart_eyes:

1 like

Ik heb gister mijn oude i7 met 8gig werkgeheugen verkocht zonder hdd. Voor €60
Volgens mij kosten die dingen geen drol meer.
Jammer dat ik het niet eerder wist,

1 like

Zonde man.

Helaas is het voor velen niet te doen om niet te reageren. We weten dat Jan zijn eigen manier van doen heeft, dus laat hem. Het is al eerder gezegd, dit is een apart topic, maar uiteindelijk moeten al deze processen een horloge voortbrengen.

Zo, ga ik nu het topic weer opschonen.

15 likes

Tussen het boekhouden door (nee… ik doe niet alles zelf… ik ben facturen aan het inscannen, zodat ik ze kan uploaden naar mijn boekhoudpakket, de boekhouder doet de rest)

even tijd genomen om een ander kleurtje op de wijzerplaat te testen.

Dit omdat ik ben overgestapt op een ander merk lak.
deze “olijvijn-kleur” bestaat uit 2 kleuren… eerst transparant Geel, en dan transparant Groen.

Mooi dat’t zo goed eh… “uit de verf komt”… Omdat er een Instrument 2 met deze kleur op de wijzerplaat verkocht is.

21 likes

Ziet er fraai uit. :+1:
Kun je al stofvrij spuiten eigenlijk?

Als ik ergens een laagje verf op wil hebben besteed ik dat het liefste uit, verf en ik zijn geen vrienden. :sweat_smile:

1 like

Ik heb een afzuigkap, en plexiglas platen (melkwit), die gaan op korte termijn verenigd worden tot “spuitkabine”, zodat ik inderdaad de beste kans heb om stofjes te vermijden.

een “echt spuithok” is hier moeilijk te verwezenlijken.
ik ben ook aan het rondvragen en rondbellen om het spuitwerk uit te besteden, moet alleen kijken of dat budgetair te verantwoorden is.

Deze ging “lekker”… zoals gezegd, eerst een primer, gevolgd door een waasje transparant geel, en een snuifje groen… daarna lichtjes opgeschuurd, en er een waasje blanke lak op gezet., weer schuren, en een laatste blanke laklaag…

meer moet dat niet zijn… :slight_smile:

3 likes

@Arie_Kabaalstra

Ik lees dit topic op de achtergrond mee. ik wil je zeggen dat ik het top vind dat je ondanks alle commentaar toch altijd lekker door blijft gaan met wat jij denkt dat juist is. je gaat met stappen vooruit. de een doet er wat langer over als de ander maar ondertussen doe je mooi waar jij gelukkig van wordt en dat is niet voor veel mensen weggelegd…

keep up the good work :muscle:

19 likes

#agree #konhetnietbeterzeggen

2 likes

thanks voor dit hart onder de riem.

't is voor mij en reis… en 't is verre van “Smooth sailing” geweest.
Voor mij geldt : " Opgeven is geen optie"… stukje bij beetje krijg ik datgene voor elkaar wat nodig is om aan’t eind van de rit een goed product neer te zetten.

't is tevens een plezier om te lezen dat er velen zijn die me dat succes gunnen.

18 likes

van harte geloof me!

3 likes

Wat een mooi kleurtje! :heart_eyes:

1 like

Ach, wat wordt dat gaaf. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe het eindresultaat wordt, maar als je deze lijn doorzet wordt het nog mooier als die eerdere foto’s die ik gezien heb.

1 like

Als die lak er niet af valt na een jaar: TOP! :sunglasses:

1 like

Foute opmerking.
Gelijk weer negatief.

3 likes

Dat is al dan niet misplaatste humor tonnie, als er iemand dhr Kabaalstra een goed hart toe draagt ben ik het!
U loopt nog niet zo lang mee hier zie ik,

groetsels

5 likes

Waarom dan zo een opmerking?

Hendrik, Hendrik… hou je je een beetje in voor de mensen die hier nog niet zo lang meedraaien?.. dat soort dingen schrikken ze van…

Wat de levensduur van de lak betreft… 't is een lak die ook gebruikt werd door één van de grootste airbrush-artiesten ooit…

Mike Lavallee, bekend om zijn “True Fire”… als hij ergens vlammen op spoot, dan hoefde je niet gek op te kijken als de brandweer met gillende sirenes de straat in zou komen, net nadat je thuis gekomen was met je net nieuw gespoten auto.

('t is een eigenaar van een restaurantketen namelijk echt overkomen… de man had een Helicopter die hij door Mike had laten spuiten, inclusief vlammen… hij mocht landen op de parkeerterreinen van een aantal van zijn restaurants… Hij dacht op een mooie avond… laten we eens wat gaan eten… hij stapt met zijn vrouw in de Heli, vliegt naar een van zijn restaurants, gaat een hapje eten… en tijdens het voorgerecht verschijnt de brandweer met groot materieel… iemand had gebeld dat er een brandende helicopter was neergestort!.)

moraal van dit verhaal… als deze lak zelfs op een Helicopter blijft zitten… ben ik er niet bang voor dat het van mijn wijzerplaten zal krullen… :smiley:

6 likes