Live Vanuit de Werkplaats van DUMET

Hoe de achtergrond de kleur van de voorgrondt beinvloedt…

Maargoed… zo krijg je een idee van de kleur, en de sunburst… de sunburst is hier wel het belangrijkste… kleur… is gewoon een kwestie van een ander sapje in de spuit kiepen…:smiley:

11 likes

Is dat 2x dezelfde plaat?

Ja…

Dus… 'k zou het wel ongeveer hetzelfde kunnen krijgen… maar dan ben ik weer een uur in de weer met Photoshop… geen tijd voor…is mijn vak ook niet… tevens belangrijker dingen te doen…

1 like

Ik vind m er in 't donker een stuk beter uitzien… maar ziet er naar uit dat je er lekker mee bezig bent. Ik ben wel benieuwd naar het eind resultaat als ie ‘af’ is en cased.

1 like

Het is de kleurbalans van de (waarschijnlijk automatische) camera. Er zit bij de ene veel wit omheen en bij de andere veel blauw. Dat doet het groen veranderen.

2 likes

Sja, eigenlijk even zo’n foto ervoor met zo’n grijstinten kaart. Dan weten de meeste grafische applicaties volgens mij wel wat ze moeten corrigeren.

Ja… mijn grijskaart zit ergens in mijn fototas, of in een fotokoffer… heb’t ding in jaren niet gebruikt eigenlijk… mijn Gossen Lichtmeter doet het ook niet meer.

maar… eh… zitten we hier op “fotografie forum” of op Horlogeforum?..

Foto’s zijn voor mij nu “bijzaak”… een strakke wijzerplaat is belangrijker dan een strakke foto vind ik momenteel (in dit statdium)… als de boel straks klaar is… dan laat ik de foto’s wel maken door iemand die daar beter in is… Sport en reportage fotografie, daar ben ik meer in thuis…

3 likes

Foto 1 is toch wel gaaf hoor :+1:

Is het echt @Arie_Kabaalstra die dit vraagt ? :rofl:

Een Horlogeforum.
Dus ook geen nippeltje moertje ringetje boortjes forum.
Tot je dat door heb is het ook een fotografie forum😝

Fijn om te zien dat je goed bezig ben :+1:

4 likes

Dacht dat we op vonkmachineforum.nl waren beland :stuck_out_tongue: .

Het is misschien bijzaak… maar nu er eindelijk iets van horloge onderdelen gemaakt worden wil je misschien we de mensen hier warm krijgen voor je product…

Maar goed, zelf weten natuurlijk.

2 likes

moeten de foto’s van elke stap perfect zijn?.. een voltooide wijzerplaat verdient een mooie foto…maar deze is nog niet klaar.

1 like

Lekker Arie, ben benieuwd.

Ik denk dat bij dingen zoals een case of een wijzerplaat.
Het geen kwaad kan een beetje je beste te doen op de foto.
Je bent toch ook trots op mooi resultaat?

Nee hoor Arie, tussenfoto’s zijn voor de sfeer en om je progressie te tonen. Ik ben er benieuwd naar het eindresultaat en stiekem ook wat iemand als @malus65 voor mooie foto’s weet te fabriceren met iets als alleen een wijzerplaat…

1 like

Ik ben het met Jan eens dat goede foto’s nu van ondergeschikt belang zijn. De foto’s hierboven laten goed genoeg zien welke kant het opgaat, goede product foto’s zijn van later zorg.

4 likes

'k kreeg net een ideetje… er waren wat opmerkingen dat de sunburst nog wel wat fijner kon.
Ik heb wat fijnmazig kopergaas liggen… daar kan ik wel een paar rondjes uit knippen en daar een schijfje van maken, om dat eens te testen…

5 likes

Ik vind dat groffe best tof eigenlijk. Voor de rest is het horloge best steriel, dus dat geeft een mooi contast imho. Fijn om weer (delen van) horloges voorbij te zien komen!

Dat is ook nog wel een dingetje, denk dat blauw de best verkopende kleur is, en op nr 2 ??? :scream:
Goed bezig b.t.w. Jan!

1 like

Grijs verkoopt het best… 'k heb geen andere kleur dan dat verkocht. alleen mijn eigen exemplaar is groen.

Ik ga gewoon een aantal kleuren wijzerplaten maken…

3 likes

Het is volgens mij nogal aan de mode onderhevig. Vorig jaar blauw, nu lijkt het naar groen te gaan. Daarnaast kunnen niet alle horloges het hebben uiteraard. Ik denk dat je instrument 3 bijna alles kan hebben was goed stevig is. Een lekkere donker bloedrood, azuurblauw, staalblauw, lekker grasgroen etc. Maar dat is uiteraard mijn gevoel.