Longines Hydroconquest Certina Action Diver vandaag is het zover!

Hallo allen,

Voor de 16e verjaardag van mijn zoon ben ik aan het kijken voor een horloge. Uiteindelijk zijn er 3 horloges over gebleven. Certina Action Diver blauw, zwart en de Longines Hydroconquest 41 mm.

Ik heb foto’s gemaakt waarbij hij het horloge om de pols heeft. Wat vinden jullie, ook rekening houdend met zijn leeftijd en zijn pols?

8 likes

De laatste certina action maar dan in het zwart, die gaat nooit vervelen.
Maar als ik 1 van de 3 zomaar zou krijgen van mn pa toen ik 16 was, zou ik ze allemaal supergaaf vinden.
Voor een 16 jarige is de blauwe misschien wel de sportiefste van de twee.

2 likes

Hoi,

Persoonlijk vind ik ze allen een tikkie te groot. De Longines is wss ook in een iets kleinere maat verkrijgbaar.
Qua kwaliteit zullen ze niet voor elkaar onderdoen. De blauwe Certina heeft een nieuwer uurwerk (powermatic) met z’n voors en tegens.
Ik zou voor de Longines gaan. Staat net iets hoger op de ladder. Heeft alleen een K…g klein kroontje.

succes,
Elf.

2 likes

Heb een fase gehad dat ik één van beiden dacht te gaan kopen en heb ze beiden gepast.

Beiden kunnen kwa maat. De Longines is er ook in 39mm, ik zou die zeker even passen. Draagt groot voor zijn 39mm en is wat comfortabeler misschien. (niet op voorraad ter plaatse?).
De Certina is “geen haar minder”, en mijn voorkeur boog af van Longines naar Certina, voornamelijk omdat ik opeens de “dubbele indexen” van de Longines wat minder ging vinden. Ik zou van de Hydroconquesten de “2013” prefereren, die heeft deze feature niet, en ook geen PCL’s.

In elk geval een chique cadeau voor een 16 jarige!

1 like

Dat valt best mee, de Certina kroon is nogal fors in verhouding. Hij is wel wat lastiger te bedienen, maar dat komt door de crownguards.

Ja klopt. ligt niet alleen aan de crownguards. Maar ook aan z’n k…e kleine kroon. :grin:
.
.

Elf.

De Action Diver heeft geen powermatic uurwerk en de blauwe is een ouder model dan de zwarte. Die zwarte is het laatste model. Andere indexen en datum op 3 ipv tussen 4 en 5. En ik dacht dat de nieuwe ook geen powermatic heeft maar daar kan ik me in vergissen. De oude, in dit geval de blauwe zeker niet. Die heb ik hier in het zwart namelijk in de doos.

Edit: @watchup De nieuwe versie heeft idd wel de powermatic maar dat is dan wel de zwarte in dit geval en niet de blauwe.

1 like

@Sjerome
Afgaande op de foto’s zou ik voor de zwarte Certina gaan en welke het ook wordt, het is een pracht kado :thumbsup:

1 like

Zwarte Certina doen!

De blauwe is idd het oude model. Zonder powermatic.

De zwarte is idd het nieuwe model en die is wel degelijk powermatic.

Tussen de Hydroconquest en de Ds Action diver zou ik 100% zeker voor de Certina gaan. (Nieuw model Zwart)
De Longines vond ik echt een kermis klokje, Voelde aan als een klokje van 100 euro.

1 like

Zwarte Certina! Vind ik door dat ene regeltje oranje tekst net wat meer smoel hebben, de andere twee ogen wat saaier imho.

1 like

Yep you’r right. De kleurtjes door elkaar gehaald.

2 likes

Dit is overdreven. De Longines is wat meer 'n “dressy” diver.

2 likes

Gewoon welke je zoon het mooiste vind :+1:

3 likes

Klopt en ik had het ook al met een edit aangepast. Ik was er ook niet zeker van en heb het nagezocht.

1 like

Dat is te gemakkelijk. Wij moeten ook nog wat te ouwehoeren hebben.

5 likes

Je bedoeld denk ik dat u dat overdreven vind?
Ik namelijk niet, Vergelijk het draaien van beide Bezels, en voel gewoon hoe beide horloges aanvoelen.
Maar idd ik was zwaar teleurgesteld toen ik de Longines in handen had.

1 like

De bezel van de Longines is gewoon wat dunner en daardoor wat anders van "klik"
Beide HC’s die ik gehad heb waren gewoon oké. Goede uitlijning en strakke “klik”. Een beetje zoals Oris TT1/Aquis.

2 likes

Ik vond het goedkoop aanvoelen en er zat teveel speling op naar mijn idee.

1 like

Had je mss een “mindere god” Ik heb twee 39ers gehad en vond ze best prettig, op de kroon na.

1 like