Longines informatie en “taxatie”

Wie kan mij wat meer vertellen over dit horloge en de waarde hiervan. Betreft een horloge van mijn collega welke hij via een erfenis in zijn bezit heeft gekregen.

Het is een Longines La Grande.

Kan je het beste even op chrono24 kijken.
verschilt nogal second hand tussen de 300-700 & new 1000-1200

Kan je het beste voor naar S&C gaan.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb :slight_smile: groet Jay.

6 likes

Ja want die prijzen zijn nog al marktconform :slight_smile:

4 likes

Mwahaha, Chrono24… vraagprijzen niet met verkoopprijzen verwarren, mensen!

2 likes

Denk dat je je handen mag dichtknijpen als je er EUR 500 voor krijgt

3 likes

Ik zou je collega adviseren als het een erfenis betreft om deze nooit weg te doen…

Het is wel een indicator toch? Gem. Chrono24 vraagprijs -25% is realistische particuliere verkoopprijs, zoiets?

Los van de theoretische waarde, is het denk ik best een uitdaging om er überhaupt een koper voor te vinden. Liefhebbers niet direct warm voor een modern quartz dameshorloge. Gezien het een erfstuk is, zou ik je collega eerder aanraden het horloge te houden. Mijn vrouw heeft zo een jaren '90 quartz Tissot dameshorloge gekregen van een oudtante. Aangezien ze geen horloges draagt wilde ze 'm verkopen, toen we echt helemaal geen geïnteresseerde konden vinden hebben we besloten 'm te houden. Misschien is het leuk voor onze dochter later.

2 likes

dat gaat hij ook niet doen, gaat hem aan zijn zoon geven die er vervolgens niks mee heeft om het daarna nog tig jaar in de kast te laten liggen :slight_smile:

1 like

Als ie dan het batterijtje er maar uit laat halen van tevoren LOL

Absoluut bij nieuwe horloges. Bij gebruikte is het een beetje lastig daar vind ik.

1 like