Longines only (Deel 1)

Ik heb het hele topic aandachtig gelezen. Kan iemand nu eens kernachtig aangeven waarom dit zo’n gaaf merk is? Ze hebben best aardige klokkies, dat is een ding wat zeker is. Soit, het heeft ook nog een lange historie. Zover ben ik al.

Voor degenen die denken dat alleen bij mij de Rolexen nog maar in beeld zijn…

Zojuist heb ik de nieuw gearriveerde vintage kleur bruin lederen band aan de Lindbergh Hour Angle Watch gemonteerd.

Al sinds de aanschaf nieuw zo’n 10(!) jaar geleden alweer (wat gaat de tijd toch snel…) ben ik niet kapot geweest van de originele, stugge donkerbruine band die er aan zat. Maar goed, alle horloges die ik in het verleden nieuw gekocht heb draag ik vanaf de start met de originele band, gewoon omdat ik het graag “origineel houd”.

Echter, ik was nu wel uitgekeken op deze oude band en soepeler ging die ook niet meer worden dus:

Oud / origineel

En even op z’n @jeroenderee afplakken van de lug

Nieuw

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden…

Grt. Marco

7 likes

Heel mooi.

1 like

Hier nog een. Gekozen vanwege de matte band, maar de dial van het huidige model met drie cijfers vind ik toch mooier.

2 likes

ik vind bij de 3-arabic de combinatie van de indexen (streep + stip) een beetje teveel van het goede, enkel streep zou ik mooier vinden, maar zo is er voor elk wat wils hé :wink:
groeten

9 likes

Eerder al een 41mm gehad, maar deze viel me net te klein. Echter sinds Basel 2017 was er ook een 44mm Hydroconquest automaat … dus… :slight_smile:

Sinds afgelopen week deze knapperd in mijn bezit… Love it !!

8 likes

Mijn beperkte bijdrage aan dit topic. Een Legend diver staat wel nog op mijn verlanglijstje.

6 likes

de plaat is moeilijk te fotograferen maar wat een topper, niet van mijn pols af te krijgen!

7 likes

Fijne HC;

5 likes

10 likes

Welke maat is dit?

Mwa :grin::see_no_evil:

Edit/ jep toch wel lastig op foto te zetten :joy:

10 likes

Goed gelukt en prachtig horloge! :+1:

1 like

en met een beetje zon

6 likes

Dit is de 41mm variant

1 like

Top! Staat je goed. Heb zelf de 39mm in bestelling…

Draag de 39 mm quartz minder vaak :relieved: it’s a shame. Geef de schuld aan mijn nieuwe Seiko SHOGUN.

10 likes

Op rubber ook cool :sunglasses:

6 likes

Heren vragje, ik ben opzoek naar een rubber strap met deplyment Bucket voor een 39mm Hydroconquest. Lug breedte is 19mm.

Weet iemand waar ik een kan kopen? Zoeken heeft nog niks opgeleverd . OEM mag ook mits goed kwaliteit.

Alvast bedankt.