Longines only (Deel 1)

Mijn beste,

Je eerste Longines!!
Schitterend hoor!!
Draag hem in goede gezondheid. :four_leaf_clover:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

De gustibus et coloribus non dispentandum, maar denk dat iedereen het eens zou zijn over de schoonheid van deze Master met exhibition caseback!

Fijne avond gewenst!

3 likes

Zeer smaakvolle start!

3 likes

Uhm… een keer vanuit een andere hoek… moest even m’n Dumet Momentum uitproberen…

4 likes

12 likes

Helemaal eens. Ik zag dat iemand op het forum hem ook heeft in het ‘Wat dragen we vandaag’ topic.

Ik zou hem denk ik wel op een suede cognac bandje zetten.

1 like

33 likes

Zo mooi deze @ivar1, hij doet me denken aan de Jaeger-LeCoultre Master Control Date


Maar de small seconds op de Longines is :heart_eyes:

10 likes

25 likes

Dit is prachtig hoor!

1 like

Dank U :wink:

Mooi man! Goeie keuze!

Ik heb al vele jaren net dezelfde, dat was mijn eerste, echte horloge (lees: dure horloge) en ik vermoed dat deze nooit meer weg gaat.

On topic: vandaag deze beauty weer eens om de pols. Still in love…

Op de leren strap van de Master overigens :wink:.

21 likes

Thanks en erg mooi stuk heb je daar!!

Deze is echt zoooo mooi :heart_eyes: Alleen jammer dat er bijna geen juweliers zijn die hem op voorraad hebben liggen…

9 likes

Ik kan het op de foto’s niet heel goed zien, maar klopt het dat dit geprintte en niet applied indices/numerals zijn of is dit een ouder model? Ik zag laatst een review voorbij komen van Teddy Baldassarre over de 39mm Conquest en het viel mij op bij het bekijken van de Longines website en bij review filmpjes dat om de een of andere reden alleen de blauwe variant applied indices en numerals blijkt te hebben maar niet de zwarte. Wat zou daar de reden voor kunnen zijn?

De indices zijn applied. Ik heb dat filmpje ook gezien. Het onderscheid is niet applied of niet applied, maar lume. De zwarte heeft lume in de wijzers en de indices, en de blauwe niet. Volgens Baldassare omdat de zwarte meer sportief zou zijn en de blauwe meer dressy.

1 like

Ik heb het filmpje nog maar eens aandachtig bekeken en blijkbaar zit het verschil hem in zowel applied / niet applied én lume. De zwarte variant heeft geen applied maar zilver printed indices met lume terwijl de indices van de blauwe variant applied zijn maar zonder lume.

Timestamp: https://youtu.be/JjAqqtRq2lA?t=343

Ah, dat had ik er inderdaad niet uitgehaald.

Dat viel me ook al op, terwijl het toch best een “horloge-nerd-horloge” is volgens mij? :man_shrugging:
Ik heb het uiteindelijk online besteld, overigens.

26 likes

ik zit nogsteeds echt te twijfelen, hij ziet er op elke foto weer zo anders uit maar altijd prachtig :wink: Ik heb nog nooit een horloge bij een AD gekocht maar dit is toch een goede kanshebber voor de eerste :wink:

2 likes