Longines only (Deel 1)

staat bij boumanonline gewoon als “op voorraad”. De date versie wel te verstaan.

1 like

Klein, subtiel, ingetogen horloge met een bizar goed uurwerk onder de kap;

Beste uurwerk wat Longines heeft gemaakt als je het mij vraagt; 28800 bph, automaat, datum met snelverzet en balansstop (gek genoeg ook op dit model zonder secondewijzer). Mooie techniek met dubbele veerton, waarvan 1 een slipveer heeft voor de automaat en de ander een vaste veer zoals bij een handopwinder. De meeste lagerstenen van het raderwerk hebben aan de zijde van het rad een bolle kant voor minder weerstand, dit zie je ook terug bij kalibers van bijvoorbeeld Rolex. Zeer dun kaliber, hierdoor zeer geliefd voor gebruik in dress watches.

Lemania heeft ditzelfde ontwerp uurwerk ook geproduceerd onder kaliber nummers zoals de 8810 en 8815, deze uurwerken zijn toegepast bij grootmachten zoals Breguet. Allemaal afstammelingen van de Longines L99x lijn, welke nog goed verkrijgbaar zijn voor <500€. Dit uurwerk loopt na een goede service zonder enig probleem binnen chronometer specificaties, haar strakke lijnen op het afregelapparaat.

Jammer dat die L99x kalibers nooit echt in meer sportieve horloges zijn geplaatst met grotere kasten (35mm+). Er zijn in de afgelopen decennia wel een aantal heritage modellen uitgebracht onder het regiem van de Swatch groep, dit zijn vrij exclusieve gelimiteerde modellen welke lastig te verkrijgen zijn.

21 likes

Leuk ook het logo uitgesneden op de rotor.

1 like

Interessant verhaal!
Onderschat merk…zonde.

:ok_hand:

3 likes

Ik kan enorm genieten van dit soort posts. Prachtig, dank!

1 like

13 likes

Mooi horloge👍
Is dit de 41 mm?

1 like

Dank je, dit is de 44mm. Polsomtrek van 20cm😳

Nog niet in de verkoop? :sunglasses:

1 like

Haha, nee niet te koop. Van mijn vriendin gekregen toen ik 50 werd. Is een blijver​:grin::+1:

1 like

Haha nee die moet je niet wegdoen. :sunglasses:

Dit is die van mijn model 2018. Met de bezel van ceramic.

4 likes

Kwijl kwijl, wat een topper

1 like

Vanavond bij kunst en kitsch een Longines Comet.

Gezien, bij de firma Tijdloos te Leiden is er een te koop.

Kruispostje

9 likes

De HydroConquest!

9 likes

Als ie blauw was had ik interesse :+1:

1 like

Longines Conquest met 6651 kaliber in geweldige conditie :ok_hand:

20 likes

Mooi hoor nooit meer weg doen deze beauty.:wink: