Longines only (Deel 1)

Ze laten bewust de datum weg omdat deze heritage reeks bedoeld is voor de “watch community” en nu is’t weer niet goed :rofl:

Ik zie horloges liever zonder datum, dan moet ik die niet elke keer weer goed zetten :wink:

1 like

Inmiddels staat bij mij sinds dit weekend de teller op 2 Longines horloges:

En de laatste aankoop:

16 likes

Haha, snap ik, van mij hoefde er ook niet per sé een datum hè. :sweat_smile:

1 like

Ha ok! Misschien had een regeltje tekst niet misstaan inderdaad, voor de symmetrie :blush:

1 like

Hey, een vraagje voor de Longines fans van het forum. Is er onder jullie een van de volgende horloges aanwezig: een Longines Conquest Classic L2.799.5 of L2.785.5? Het gaat dan specifiek om de two-tone modellen. Ik zou deze graag eens in het echt willen zien.

Deze staan vrij hoog op het lijstje als trouwhorloge-kanshebber, maar ik wil wel eerst zien of de goudtint past bij de kleur van de ring.

(mocht één van de partners een damesmodel hebben, is dat ook prima, het gaat niet om de maat maar om de kleur).

Foto’s van internet ter referentie:
Screenshot_2020-01-16 Longines Conquest Automatic L2 799 5 56 7 Store Display
Screenshot_2020-01-16 Longines Conquest Classic L2

2 likes

Ga deze Longines in het echt bekijken
Heb zwak voor Tank & Reverso maar niet de bereidheid om de prijs te betalen
Niet omdat de horloges het niet waard zijn
Simpelweg omdat de kastvorm nooit centraal zal staan in mijn collectie
Gaat me primair om de “chiqueheid” en niet zozeer om de merkbeleving
Dit is volgens mij een mooi en betaalbaarder alternatief
Geen vervanger, maar gewoon mogelijk een mooi op zichzelf staand horloge in mijn collectie

longines-horloge-dolcevita-44mm-l57574710

8 likes

Erg mooi Arthur, heb je deze ook wel eens overwogen ?

Thnx voor het meedenken Luuk
Op de een of andere manier grijpt Hamilton mij niet
Terwijl er best leuke modellen zijn
Dit is zo’n voorbeeld voor
In deze prijscategorie zit over het algemeen een ETA/Selita uurwerken
Dat maakt dus eigenlijk geen verschil
De vergelijkbare Zwitserse merken vind ik dan toch leuker
Voorlopig happy met de Certina/Seiko horloges naast mijn twee Zeniths
De ML Aikon en de Certica PH200 zijn nog weg voor onderhoud
Zowiezo dus 3 horloges te veel want de doos heeft maar plaats voor 8 :joy::joy::joy:

6 likes

Nee eens maar voor het dubbele bedrag is dat toch een behoorlijk verschil vandaar mijn optie. Vind ze zelf erg mooi en zou ook niet teveel willen besteden aan dit type horloge…

Ps: als ik de Omega verkoop van mij wil ik wel helpen om je van sommige modellen af te helpen :joy::wink:

Wellicht is de Timing Right dit keer :wink:
ML Aikon. PH-200 & Seiko SBDC53 staan vooraan in de rij

1 like

Die sarx zou ik best wel willen overnemen​:wink::slight_smile:

Hier nog een vintage, met kaliber L847-4, een van de dunste kalibers die Longines heeft gemaakt.

Hieronder heb ik nog een paar projectjes waar ik ook nog eens tijd voor moet vinden.

7 likes

Is er trouwens al iemand die de 36mm Legend Diver heeft liggen?

2 likes

Gaaf :slight_smile: Gezien de gekke kleurtjes meer gericht op de dames, maar gelukkig is er ook gewoon een zwarte uitvoering. Uurwerk op basis van de ETA 2000 is minder, dat is best wel een matig uurwerk. In een 36mm kast past toch ook gewoon een 2824/2892 zou je zeggen.

1 like

Grolsch en Longines Hydro…

4 likes

Sinds gister mag ik ook met trots reageren in dit topic!
Ik ben er super blij mee… :heart_eyes::heart_eyes:

20 likes

6 likes

gefeliciteerd, erg mooi model van Longines! Heb deze een tijdje terug ook gepast en was erg on de indruk.

1 like

Goede combi voor mij tussen klassiek chique, en toch sportief. En ook nog eens - 20% :wink:

1 like

8 likes