Longines only (Deel 1)

Dank je wel :slight_smile:

Lekker vintage vrijdag

16 likes

Deze stond al in het blauwe forum (op leer) maar de koper is (terecht!) afgehaakt omdat de kroon wat stijfjes aanvoelde. Kan wat vuil zijn maar ook een duurdere reparatie (horloge is overigens nog geen twee jaar oud). Ik ga er komende week dus even mee langs Wesselink & Vreeker.

Maar … ik heb hem weer op staal nu, en de vonk is weer terug! Dus voorlopig gaat hij niet in het blauw, ook nadat W&V ernaar gekeken heeft.

Alleen … zo komt er natuurlijk nooit ruimte voor iets anders! :joy:

13 likes

Iemand toevallig ervaring met het zelf verwisselen van een bezel insert van de hydroconquest? Zie op o.a. de chinese websites bezel inserts te koop staan. Het lijkt mij leuk om eens te wisselen.

Op een SKX is het voor mij geen probleem. Bij mijn hydroconquest durf ik het (nog) niet aan. Ik kan hierover online ook weinig info vinden.

Verplicht thuis werken vandaag …

12 likes

Vandaag ook vanuit huis.

8 likes

Jaren '50 Conquest automaat:

Goldcap, niet vol goud :slight_smile:

19 likes

10 likes

12 likes

Iemand die kan bevestigen dat dit een originele Longines clasp is? Clasp komt me namelijk niet bekend voor maar kan ook mijn onwetendheid zijn.

3 likes

Band en sluiting lijken mij een kopie van de Speedmaster band en sluiting.

Ik heb dit niet eerder bij Longines gezien, maar wie weet hebben ze het geleend van Omega. Zijn beiden onderdeel van de Swatch groep dus het lenen van onderdelen zal niks nieuws zijn.

1 like

Bedankt voor je reactie. Zat ik ook meteen aan te denken. Maar ben eerder bang om een replica over te nemen.

Deze staat op Marktplaats zo te zien. Is een replica, originele sluiting op de Lungomare met stalen band is een vlindersluiting. Op achterdeksel staat ‘Evidenza’ terwijl dit echt een Lungomare moet voorstellen :grinning:. Niet aan beginnen dus.

2 likes

Super. Dankje! Zag het ook aan de schroefjes op caseback.

1 like

19 likes

Heel mooi

1 like

Zit er in deze nieuwe Longines Hydroconquest een SILICIUM balansveer in of was dat altijd al het geval.
Die van mij heb ik in juni vorig jaar gekocht met ceramic bezel.

Zover ik weet zit die alleen in de nieuwe boutique editie met de groene keramische wijzerplaat.

8 likes

Mijn heilige 3 eenheid.
Vintage uit 1964 - dress watch
De hydroconquest (NA :heart_eyes: ) - de sportieve onder het stel.
De conquest VHP - de casual, voor al die situaties waar de vintage te dressy is en de HC te sportief

15 likes