Longines only (Deel 1)

Nieuwe Logines zijn best aardig. Ze slaan een goede richting in. Vind de 3 hand sunburst blauw mooi.

1 like

7 likes

16 likes

De hydroconquest op nato bevalt me goed. Die blijft er voorlopig op :+1:

12 likes

8 likes

14 likes

Vandaag heeft mijn VHP weer laten zien waarom hij zo goed is;
Twee dagen terug keek ik op mijn VHP naar de tijd en zag dat de minutenwijzer niet goed stond. Namelijk wanneer de secondenwijzer op 12 stond, was de minutenwijzer al 1/3 minuut verder (en dus wanneer de minutenwijzer de volle minuut aangaf was de secondenwijzer pas bij 40 sec van de vorige minuut).
Geen idee hoe dat zo kwam, wellicht heeft het gorloge een tik gehad, dat gebeurd bij mij wel eens namelijk :see_no_evil:

Nou kon ik dit natuurlijk gewoon handmatig aanpassen d.m.v. hacking seconden en de minutenwijzer wat opschuiven, maar de VHP zou de VHP nier zijn als Longines hier niet iets op heeft bedacht, namelijk een Gear Position Detection systeem. Om de 72 uur, rond 3 uur 's nachts checkt het horloge of de wijzers nog corresponderen met de tijd die ze moeten aangeven en waar nodig wordt dit aangepast.

Ik heb dus gisteren toen ik wakker werd gecheckt of er wat was veranderd, maar nog steeds de afwijking… Vanochtend wederom, en ja hoor! Alles staat weer zoals het moet en de tijd tikt nog altijd lekker verder binnen de +/- 5sec afwijking per jaar (en ruim daarbinnen ook!).

Het ultieme “set and forget” horloge zonder het cheaten van radio/GPS signalen :wink:

17 likes

15 likes

Zie het nu pas, maar inderdaad erg mooi en ook mooie foto’s! :ok_hand:

2 likes

Mooi horloge zeg!!

1 like



Bijna week om!

14 likes

9 likes

5 likes

14 likes

17 likes

Deskdiven

9 likes

Dochterlief is goed bezig.

Fijn weekend!

17 likes

Heritage Classic “tuxedo”.
€1.940 voor de 3-hander en €2.900 voor de chrono.
Wat denkt men?

2 likes

Ik vind ze beide prachtig en zeer geslaagd :blush:

Mooi! Die Longines heritage uitvoeringen worden telkens beter :slight_smile: ik vermoed alleen dat het weer volledig gepolijste kasten zijn, dat vind ik altijd wat jammer. En de WR mocht wel wat hoger…

2 likes