Longines only

Extra foto’s vroeg niet alleen @tompj :sweat_smile::grimacing::stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat een pracht Longines :drooling_face:

Is dit een ouder model ?

2 likes

Ik twijfelde tussen dit :point_up_2: en de veelgehoorde “We willen foto’s!!” op het forum :grimacing:

Mooie overwegingen. Mijn voorkeur zou de Longines zijn (ik noem geen andere voorkeuren i.v.m. Longines only topic :grin:)

2 likes

Nog niet eens zo oud. Uit mijn hoofd 2004, 38mm versie.

1 like

Erg gaaf :ok_hand:t2:

Mocht die ooit weggaan :yum::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nog even niet; ik ben niet echt een flipperaar, maar je weet hoe dat gaat :wink:

1 like

heb na jouw eerste post van deze schoonheid flink gegoogeld.
Lijkt nog redelijk verkrijgbaar en de prijzen lijken me ook alleszins redelijk.
Je bent met jouw mooie fotos ervan in ieder geval een goed ambassadeur.
Heb voor mijzelf geen uitbreidingsplannen voor mijn collectie… of moet ik zeggen ‘had’ :stuck_out_tongue:

2 likes

Succes! Dat zeg ik ook iedere keer maar dan komt er weer een prachtig horloge voorbij waaraan ik geen weerstand kan bieden. Gelukkig heb ik dat niet met Rolexen :wink: Ondertussen is er wel een numerieke reden om de collectie iets te gaan verminderen want ook een horloge uitlaat service gaat niet meer helpen :joy:

1 like

Weet jij of er een nieuw model op de markt is? Ik zou ze beide wel eens om de pols willen slingeren. Gezien het grote prijsverschil neig ik naar jouw versie. Heeft die ook een 64 uur power reserve? En die leuke deal?:wink: Wil je de prijs in de pb met mij delen? Ben wel benieuwd waar dat heen kan gaan.

3 likes

Ik begrijp dat het niet per se de bedoeling is dat die los kan, maar op dezelfde manier eruit duwen als de pinnen in de normale schakels lijkt geen probleem met een bandentool. Zojuist nog eens geprobeerd:

Wanneer je de pin dezelfde kant eruit duwt als de andere pinnen (richting aangegeven aan de onderkant van de schakels), duw je eerst een verdikking eruit. Zie op de foto een verdikking (aangegeven met de pijl).
Als de verdikking eruit is kan je de rest van de pin gewoon met je handen eruit pakken.

Dus mocht je bestelde schakel niks zijn kun je dit nog proberen :slight_smile:

1 like

Ik heb je een pb gestuurd :+1:

1 like

Dit is heel mooi, super bedankt!!
Ik wacht idd nog even op (al dan niet positief) bericht van de juwelier, maar blij met jouw bericht.

Zolang zij het regelen, brand ik mijn vingers er niet aan. Ik moet eigenlijk een iets voordeliger horloge hebben om wat te kunnen spelen met banden wisselen en verstellen. Op zich een mooi doel, want daarvoor is het makkelijker budget vrij maken dan voor een nieuwe Tag Heuer o.I.d. :grin:

Nogmaals dank voor je behulpzaamheid, top!

1 like

Geen probleem :slight_smile:
Een originele halve schakel is natuurlijk ook gewoon de beste oplossing. Ik was er eerlijk gezegd niet van op de hoogte dat deze bestonden. Ik vraag me dan ook af waarom deze niet meegeleverd zijn op de Hydroconquest en op welk model ze dan wel zitten.
Of zijn ze echt alleen maar los te bestellen, zodat ze kosten kunnen besparen door ze niet bij alle modellen mee hoeven te leveren?

1 like

Die halve schakel is gewoon de laatste schakel, degene die jij hebt losgemaakt. Alleen is het afwachten of ze los te bestellen zijn. Mijn juwelier wist niet zeker of een specifieke bestelnummer die halve schakel betreft, dus op goed geluk besteld. Ik ben benieuwd wat hij gaat ontvangen. Misschien is het wel een hele, maar dan goudkleurig :joy:

Uiteraard kom ik er op terug zodra ik iets hoor van de juwelier.

1 like

25 likes

Vandaag door de juwelier m’n stalen band laten verwijderen. Dat lukte me echt niet… En nu m’n nieuwe rubber band erom. Gaaf! De stalen band gaat het doosje in en zal niet meer gebruikt worden.

20 likes

Heel mooi!

1 like

Dit ziet er serieus goed uit :+1:

1 like

Ik vind dit een gave combi.
De kleur van de wijzerplaat is ook apart mooi. :+1:

1 like

Mee eens. Dank je.

1 like

Nog even wat foto’s van mijn meest gedragen horloge :grin:

13 likes