Longines only (Deel 1)

Hah dat kan even goed gisteren veranderd zijn, zeker met die honderden Longines modellen :slight_smile:

1 like

Vandaag de Hydroconquest op (Ali) rubber gezet, om het eens te proberen voordat ik een origineel bestel.

Iemand tips om de banden gemakkelijker te vervangen? Ze gaan er echt lastig op en af met zo’n bergeon vorkje…

7 likes

Zo! Echt hè? Ik heb de handdoek op een gegeven moment in de ring gegooid en ben naar de juwelier geweest ermee. Op zich mooi dat het allemaal zo strak zit, maar een bandenwissel is niet even gedaan…

Ja het is echt frustrerend… Als het er eenmaal op zit is het perfect uitgelijnd maar voor je daar bent… Nu kan ik me voorstellen dat bij deze rubberen band de uitlijning niet perfect is, hij is niet origineel. Maar ben vooral benieuwd hoe ik er ooit de stalen band terug op krijg.

Ik heb deze nu eerst de ene kant er op gedaan en dan de andere kant er tussen gewrongen, maar dat lukt met staal niet…

Ik zag trouwens dat ze bij de nieuwe lijn een soort “Quick” release hebben geïntroduceerd. Nu heb ik daar niets meer aan, maar hopelijk komt dit systeem in de toekomst ook op de Hydroconquest.

2 likes

Op de Hydroconquest Boutique edition zit al een nieuw soort end links met quick release. Tevens ook op de daarbij geleverde rubber band.

3 likes

Zou top zijn. Al moet ik zeggen dat ik hem denk ik lekker op rubber hou. Staat gaaf vind ik en draagt heerlijk.

11 likes

Gewoon bij ome Ali zo’n soort Bergeon pincet (6825) kopen voor een tientje. Werkt perfect!

Heb er eentje besteld, ga het eens proberen. Thnx! De originele Bergeon pincet was wat aan de prijs… zeker als je hem vergelijkt met de gewone 6767

1 like

Staat hem idd erg goed, voelt op de een of andere manier ook sportiever/meer casual. Is dat het originele rubber? Heb al bij een paar juweliers prijzen gevraagd maar nog niemand die er echt antwoord op heeft gegeven. Jij enig idee wat zo’n band moet kosten?

LLD vandaag

14 likes

22 likes

Originele rubberen band inclusief vouwsluiting kost €206,-!

2 likes

Dit is ook een Ali special. Wel met de mooie vouwsluiting. Origineel met vouwsluiting kost volgens mij tegen de € 300,- wat nergens op slaat.

Ah check. 206 dus. Ook belachelijk.

thnx @Bjr1983 @Capitano.

€206 is een stevige prijs, maar al beter dan 270-300 wat ik online had gevonden. Eerst maar eens kijken hoelang mijn Chinaspecial het volhoudt voor ik dat geld op tafel smijt voor een rubber bandje… Voor €200 koop je ook 6 ali’s…

1 like

Juweliers houden er vast wat marge tussen voor zichzelf, direct vanuit Longines is de prijs €206,-. Dit was trouwens voor de prijsverhoging van oktober/november dus het kan nu iets hoger zijn.

De Longines Heritage L990 is binnen
Kroon/Stem helaas schuin geplaatst
Hopelijk niet van een val
Uurwerk loopt perfect binnen de normen
Besloten om niet terug te sturen omdat ik groot onderhoud al had ingepland
Horloge is NOS maar van 2009

Verlanglijstje voor 2021



longines-horloge-dolcevita-44mm-l57574710

28 likes

Tuxedo prachtig.

1 like

Prachtig! Mocht je hem ooit willen verkopen, houd ik mij aanbevolen.

Hoi Vincent, is bedoeld als keeper deze Poor men’s Calatrava
Nu eerst grote beurt en correctie van de kroon/wijzerplaat bij Longines ervice Centre
Zal aan je denken mocht in toch van gedachten veranderen
Immers weinig mogelijkheden voor "dress up de komende periode :wink:

2 likes