Longines only (Deel 1)

Lijkt mij niet helemaal waar…

“Conquest V.H.P. - Longines | Juwelier van Koningsbruggen” https://juweliervankoningsbruggen.nl/producten/1102/conquest-v-h-p?productFilter[catalogProductTypeId]=2&productFilter[catalogBrandId]=11&productFilter[q]=&productFilter[minSalePrice]=&productFilter[maxSalePrice]=&productFilter[customOrderBy]=name&catalogProductCategoryId=3

Die heeft er één liggen. Juiste maat en VHP.
Niet geheel de juiste uitvoering maar die kan vervolgens worden besteld (waar ik een goede ervaring heb opgedaan).
Had je wel de verhoudingen kunnen toetsen en testen.

3 likes

Ah, lastig te vinden wel. Er komen uberhaupt geen 36mm VHP’s omhoog in Nederland bij een google search en deze juwelier staat niet in de store locator op de Longines site.
Ach ja, nu gewoon 1 besteld en dan lekker thuis passen.

Ik ook!

Ik ga de blauwe plaat dan wel missen. Die was er niet in 36mm.

Zeker! (Als die blijft in ieder geval)

1 like

Wel een zwarte.

Ben benieuwd hoe hij bevalt. Dat je wederom voor een Longines (VHP) kiest, zegt wel iets. Wanneer verwacht je hem?

1 like

Ik moet nog een verzendbevestiging krijgen (ik gok vanavond). Ik verwacht dan ergens aankomende week.

Is sowieso beetje achterhaald lijkt me. Maar ja, de horlogewereld is vrij conservatief, dus de categorie voor de dames zal nog een tijdje blijven bestaan.

De duiding krijgt wel meer betekenis als er gekleurde diamantjes/glitters aan te pas komen.

Maar dan nog zou ik als marketeer nog steeds een andere naam bedenken.

En om nog even aan te sluiten bij het formaat: kleiner is fijner :facepunch:

1 like

Ja precies. Deze 36mm VHP is er ook, maar dat gaat me toch wel te ver :laughing:

3 likes

10 likes

9 likes

Zo, na lange tijd een echt praktische allrounder uit een goed nest voor de dagelijkse gang van zaken erbij.

Wat een enorme hoeveelheid horloge voor het geld. :astonished:

30 likes

Prachtig! Heb deze nu twee keer gepast en er gaat er zeker nog een keer één komen. Afwerking is inderdaad erg goed voor het geld. Hoe past de band? Geen fijnafstelling geloof ik?

3 likes

Band is voor mij prima. Met halve schakels goed op maat, maar inderdaad geen fijnafstelling.

Het scheelt dat er een vlindersluiting aan zit, die valt wat makkelijker op de pols.

1 like

Crosspost :sunglasses:
Heel fijn horloge, en het uurwerk loopt verrassend strak. +2 sec/dag :+1:

Ben nog wel op zoek naar een extra schakel (19mm) en een (missing) bandpin.

13 likes

Nou, die is lekker vlot binnen :muscle:
Het is toch even kort wennen aan het formaat, maar ben erg blij

Goede foto’s en de ervaring volgen later. Eerst nog even werken :see_no_evil:

20 likes

Gefeliciteerd. :ok_hand:

1 like

De spirit, nu ook in het groen :slight_smile:

3 likes

Zag op de website van Ace ook aan titanium 40 & 42mm zonder datum
Zo perfect zijn als er ook aan “No Date” Spirit komt in alle wijzerplaat kleuren
Goed bezig gaat bij The Swatch Group/Longines

4 likes

15 likes

Een stalen Spirit in 40mm (of zelfs 38mm, doe eens gek) zonder datum met die mooie blauwe wijzerplaat. Dan zou ie perfect zijn :star_struck:

Yip

Prima maatje toch? Gek dat dit als puur damesmodel wordt verkocht. Ik vind de wijzerplaat nog mooier ook, die grotere maat heeft teveel lege ruimte waardoor het ontwerp niet meer één geheel is.

1 like