Longines Ultra Chron

Te koop:

Mijn mooie koningsblauwe Longines Ultra Chron mag het nest verlaten. Ik vind het een prachtig horloge, maar hij is me net iets te klein. Dat is eigelijk de enige reden waarom ik er een andere liefhebber blij mee wil maken.

Het horloge verkeert in prima staat voor zijn leeftijd. De hoogglans delen hebben wat krasjes en haarlijntjes, maar ik ga er zelf niet aan liggen polijsten. Mij heeft het nooit gestoord. Het lijkt ook niet alsof hij ooit gepolijst is geweest, dus de fijne kast is nog mooi scherp.

De dial is de echte blikvanger hier. Diepblauwe sunburst, opgelegde indexen die mooi spelen in het licht en een mooi opgelegd Longines logo en ultra chron symbool.

De mesh band is origineel horend bij het horloge. De verstelbare gesp maakt dat quasi elke polsmaat haalbaar is, en de gesp bevat een mooi opgelegd 18k gouden Longines logo.

Het chronometer uurwerk werkt perfect. Ik heb hem vorig jaar gekocht als zijnde geserviced bij Vintage Watch Services in NL. Hij loopt op +2 sec per dag met een amplitude van 240. Dus onderhoud heeft ie nog niet meteen nodig.
Binnenin tikt een Longines 6651 hi beat automaat met 28.800 bph.

Merk en model: Longines Ultra Chron
Diameter: 35mm lug to lug 40mm
Leeftijd: 1973
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: 2020
Papieren, doos en eventuele accessoires: horloge met lederen watchroll.
Verzendkosten of afgehaald: voorkeur verzekerd verzenden gezien het huidige klimaat.
Conditie (krassen, werking etc): prima staat.
Soort uurwerk en kaliber: Longines 6651 hi beat chronometer automaat.
Vraagprijs: 1000 euro

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

10 likes

Omhoog met deze blauwe schoonheid.

Het is werkelijk een prachtstuk dat kan wedijveren met een Constellation!

Nog maar eens onder de aandacht met deze top Longines!
Niet akkoord met de prijs? Bieden mag, maar veel rek zit er niet op de prijs gezien de kwaliteit.

Omhoog met een reductie van 50 euro.

950 eurootjes voor deze blauwe schoonheid!

Omhoog met deze beauty. Een high end Longines chronometer die zijn specs nog netjes haalt! Twijfelt niet gij allen!

Omhoog voor dit prachtstuk!

Het zonnetje schijnt, en de sunburst is werkelijk prachtig! Sla toe!

Nog wat sfeerplaatjes!

2 likes

Nog maar eens een upje voor deze klassieke schoonheid. Ik vind nergens een goedkoper exemplaar dan deze, zeker niet met de originele mesh band.

En met 2 seconden per dag afwijking loopt ie als een zonnetje! Sla je slag! De prijs verder verlagen zou mijn verliesmarge alleen nog groter maken dan ze al is.

Een paasupje voor deze mooie Longines.

En een beetje eraf.

925 € voor deze blue beauty!

De paashaas heeft deze nog voor niemand opgehaald, dus bij deze nog maar eens onder de aandacht.

Wie gaat er voor dit prachtstuk?

Nog maar eens omhoog ermee.

Het horloge wordt inmiddels ook elders aangeboden, dus first come, first serve!

Nogmaals een upje voor deze beauty.

Tevens de finale prijsverlaging exclusief voor het forum. Omdat ik denk dat hier wel een liefhebber voor deze schoonheid rondzwerft.

875 € HF only.
Sla je slag, want minder dan dit wordt het niet meer.