Lumeshots! Laat zien wat je horloge kan (Deel 1)


Na 15 seconden zaklamp op de horloges, de maand oude S23626j1 links en de anderhalf jaar oude SBBN031 rechts.
En met de lume lijkt het er op dat de wijzerplaat van de 1000m tuna toch iets van glans heeft, de lume schijnt door en reflecteert best strak. De 300m tuna is diepzwart en mat, geen reflectie, geen doorschijnen, wel uiterst leesbaar.

4 likes

Walking with the dog

3 likes

De Skyracer

1 like

7 likes

2 likes

11 likes

Mijn Fortis Flieger …

3 likes

Shalom vanuit Israël met led lume van mijn Casio Edifice.
Geweldige ervaring ook om met El Al te vliegen!
Tot volgende week!


4 likes

Voor de gein zeggen dat je koffer niet van jou is.
Dan kan je ook lachen… :sunglasses:

1 like

Dan kom je niet in t vliegtuig!

1 like

Tenzij je het in de lucht zegt, tegen je nietsvermoedende buurman ofzo.
Wordt dan een avontuurlijk tripje vrees ik :smiley:

Schijnt dat er op iedere El Al vlucht twee Mossad air marschalls zitten tegen kapingen enzo. Ben nu in Jeruzalem. Morgen de oude stad verkennen. De Casio Edifice worldtimer doet prima dienst. Morgen ook de waterdichtheid ff testen met zwemmen op het dak van het Hotel in het centrum vlakbij de Knesset. Groetjes!

2 likes

7 likes

Absoluut geslaagd. Van mij mogen meerdere horlogefabrikanten dit concept uitvoeren. :+1:

1 like

Seiko Yeti

4 likes

Leuk idd. Maar kan waarschijnlijk alleen met een lichte wijzerplaat?

2 likes

Verwacht ik wel aangezien een donkere wijzerplaat het licht niet genoeg zal reflecteren.

Daar ging ik in eerste instantie ook puur vanuit.
En toen moest ik hier aan denken:

Een speksteenkachel stook je kort, maar met een vrij agressief en heet vuur. De schoorsteen is zo ontworpen dat er onderdruk bestaat in de pijp, maar de hete lucht gaat eerst omhoog door het midden, en dan langs de beide zijkanten van de kachel weer omlaag voordat die naar buiten kan.
Als ik het me goed herinner isoleert speksteen aan de kant waar het kort daarvoor sterk verhit is geweest (boven een bepaalde temperatuur). De energie wordt dus niet alleen opgeslagen in de steen, maar heeft ook een “stroomrichting”: naar de buitenkant van de kachel.

Gevolg is dat de energie gefaseerd wordt afgegeven aan de omgeving, in de vorm van straalwarmte. Na ca. 3 uur stoken is het in het zicht van een speksteenkachel zo’n 48 uur behaaglijk (mits je een modern huis hebt).

Als je een vergelijkbaar concept toe zou kunnen passen op de wijzers van die klok, zou je dus kunnen zorgen dat ze aan de bovenkant zwart blijven, maar wel energie opslaan, en die dan op de wijzerplaat gefaseerd af geven. In de vorm van licht.

Om een kort verhaal lang te maken zeg maar. Best leuk bedacht, toch? :smiley:

PS: Om de “Energiewende” er eens met de haren bij te slepen: Ja, zo’n kachel is milieuvriendelijker dan gas stoken. Om de simpele reden dat het ding behoorlijk efficient is, zowel in energieverbruik als in verbranding. Relatief schoon (mits voorzien van overmatige luchttoevoer) en zuinig dus.

1 like

Yes sir, en dan ook één die nog ietwat reflecteert.

SMPc

4 likes